×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
علوی رییس شورای شهر رشت:  پیشنهاد تشکیل انجمن دوستی ایران و روسیه با توجه به شرایط استان گیلان و شهر رشت

به منظور همکاری برای برگزاری نشست شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی در رشت؛ نشست رییس شورا ، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و عضو هیات رییسه شورا با روسا و دبیران انجمن های دوستی ایران و جهان در تهران برگزار شد.

به گزارش  گیلان پیام،نشست روسا و دبیران انجمن های دوستی ایران و جهان با حضور علوی رییس شورا، عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا و نماینده ناظر شورا برای برگزاری این میزبانی، علی پور عضو هیات رییسه شورا و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با روسا و دبیران انجمن های دوستی ایران و جهان در تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور روسا و دبیران انجمن های دوستی ایران و جهان از جمله انجمن های ایران _ قبرس، ایران _ رومانی، ایران _ آلمان، ایران _ بلژیک و ایران _ کنیا به نمایندگی از ۶۰ انجمن دوستی حضور داشتند.

علوی رییس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار با اشاره به ظرفیت خوب انجمن های مردم نهاد بین المللی در ارتباط هر چه بهتر کشور ها و شهرها خواستار تشکیل انجمن دوستی ایران و روسیه با توجه به شرایط بسیار خوب همکاری در این خصوص و همچنین ظرفیت خوب اتاق بازرگانی گیلان که رییس آن، رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه نیز می باشد، خواستار همراهی هر چه بیشتر انجمن های دوستی در حوزه های معرفی پتانسیل های سرمایه گزاری در شهر رشت و استان گیلان شد.

عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز تصریح کرد : پیگیری و ایجاد مسیر دوستی شهر ها از جمله خواهر خواندگی های اثر بخش می تواند توسط انجمن های دوستی تسهیل گردد.

علی پور عضو هیات رییسه شورا نیز اتحاد را لازمه ورود سرمایه به شهر رشت دانست و گفت: استفاده از ظرفیت انجمن ها به خصوص آنها که در هیات مدیره شان فرد گیلانی وجود دارد بسیار مثمر ثمر است.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز یادآور شد: پیرو همکاری شهرداری رشت با انجمن های دوستی اقدامات مختلفی انجام شده است که حضور سفرا، هیات های تجاری و اقتصادی و فرهنگی و پیگیری های موضوعات مربوط به خواهر خواندگی ها و سایر موارد فرهنگی، هنری، سرمایه گذاری و اقتصادی از جمله آنها بوده است ./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.