×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران: فضای رسانه همواره برای مسئولین یک فرصت محسوب می‌شود تا در خدمت‌رسانی به مردم کمک کوشا باشند.

به گزارش گیلان پیام ، سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت ،در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در فرمانداری رشت برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: فضای رسانه همواره برای مسئولین یک فرصت محسوب می‌شود تا در خدمت‌رسانی به مردم کمک کوشا باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اگر مدیری بین خود و رسانه دیوار می‌کشد، عیب از وی است، افزود: مدیر موفق همواره با صداقت در عمل و گفتار، ازانعکاس و بیان عملکرد و اخبار حوزه مسئولیتی خود به خبرنگاران و رسانه‌ها واهمه‌‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت همواره مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار گرفته است، ادامه داد: استراتژی «جمهوری اسلامی» طبق قانون اساسی ایران تدوین شده است؛ اکنون هم حکومت ما بر اساس همان استراتژی اداره می‌شود.

احمدی بیان کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه که از شروع انقلاب تاکنون ادامه داشته، در پی تدوام و استحکام انقلاب اسلامی بر کشور تحمیل شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در دنیا «شفافیت» یکی از مولفه‌های موفقیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر مدیری از انعکاس و شفاف سازی مسائل امتناع ورزد، فرصت را برای دشمنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقدهای منصفانه، گفت: باید در نقدها مصلحت را در نظر بگیریم زیرا شاید بسیاری از راستی‌ها را نتوان بازگو کرد؛ اگر مدیری همواره مشکلات را بیان کند، امیدواری از جامعه سلب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند با وجود مشکلات به پیگیری مسائل و رفع موانع بپردازد، تصریح کرد: برای عبور از مقاطع حساس باید از ظرفیت رسانه و خبرنگاران بهره‌مند شویم، خصوصا در برهه حساس فعلی اخبار شما خبرنگاران، تاثیرگذاری بالایی دارد.

در ادامه علیرضا انصاری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که در سال ۵۷ در راه اطلاع رسانی در افغانستان به شهادت رسید، اظهار کرد: خبرنگاری شغل شفاف سازی و ظلمت زدایی است.

وی با بیان اینکه شان و شرافت قلم آنقدر ارزشمند است که خداوند به آن سوگند یاد کرده است، افزود: شان خبرنگاری، شان خدایی است زیرا با آفرینندگی، خلق، انشا و همراه است. قلمی متعهد است که در راستای منافع ملی و مصلحت نظام جمهوری اسلامی به حرکت درآید.

معاون سیاسی فرمانداری رشت بیان کرد: کار خبرنگاری باروشنگری و آگاهی بخشی عجین شده است و آن را از خون شهید ارزشمندتر دانسته اند چراکه شهید در راه مبارزه با ظلم به شهادت رسیده اما خبرنگار در راه مقابله با جهل و نادانی قلم می‌زند و ایستادگی می‌کند؛ با مطالعه تاریخ در میابیم که همواره خبرنگاران و نویسندگان نقش موثری داشته‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.