×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سامانه نوبت دهی متمرکز بیماران در مراکز درمانی گیلان استقرار می یابد

 

سامانه نوبت دهی متمرکز بیماران در مراکز درمانی گیلان استقرار می یابد. در این خصوص، کارگاه آموزشی معرفی سامانه نوبت دهی متمرکز با رویکرد ارجاع الکترونیک بیماران و تکریم آنها، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام ،به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه،  کارگاه آموزشی “معرفی سامانه نوبت دهی متمرکز دانشگاه” با حضور مدیران شبکه، روسای بیمارستان ها و کلیه صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

مهندس متین رمضانی- مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با اشاره به این که این راه اندازی سامانه الکترونیک نوبت دهی متمرکز در راستای تکمیل چرخه نظام ارجاعی الکترونیک است، گفت: استقرار نظام ارجاع الکترونیک در مراکز بهداشتی درمانی و تکمیل پرونده الکترونیک بیماران از اهداف وزارت بهداشت بوده و همواره مورد تاکید ریاست دانشگاه است. وی ادامه داد: امروز در دو شهرستان ماسال و صومعه سرا اجرای پایلوت این طرح در دستور کار است.

وی هدف از برگزاری این نشست را تبیین فرایند نوبت دهی و ضرورت استقرار آن در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان بر شمرد و تصریح کرد: راه اندازی نظام ارجاعی الکترونیک علاوه بر این که می تواند باعث کاهش هزینه های پرداختی بیماران و صرفه جویی در وقت آن ها شود، بیمار در یک فضای آرام و با تکریم پزشک خود به سوی یک مراکز درمانی دیگر که از سوی پزشک خانواده برای او نوبت گرفته شده است، ارجاع می شود.

رمضانی با تاکید بر این که راه اندازی نوبت دهی الکترونیک می تواند یکی از ضروری ترین گام های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مسیر ارایه خدمات درمانی به مردم باشد، اظهارداشت: در ابتدا همه صاحبان فرایند، اعم از مسوولان IT، مسوولان درمانگاه ها و … همگام و همراه با تیم مدیریتی واحدهای تحت سرپرستی خود نسبت به تکمیل زیر ساخت ها و ورود دادهای مورد نیاز این سامانه اقدام کنند تا پس از افتتاح رسمی این طرح با مشکل مواجه نگردیم.  وی سیستم نوبت دهی را به عنوان حلقه مفقوده طرح تحول نظام سلامت و نظام ارجاع نام برد و ادامه داد: اجرای این برنامه نیازمند همت همه جانبه تمامی مسوولان بهداشتی درمانی در شهرستان ها است. در ادامه فرایند سیستمی نوبت دهی توسط مدرس کارگاه، مهندس امیر انصاری ارایه شد و سپس ادامه کارگاه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

گفتنی است: سیستم نوبت دهی یکی از پیش نیازهای اجرای نظام ارجاع الکترونیک است. نظام ارجاع یکی از برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هدف آن ارایه خدمات عادلانه و باکیفیت به مردم است. در این نظام سه سطح ارایه خدمات سلامت در نظر گرفته شده که از خانه های بهداشت آغاز می شود و در صورت نیاز مراجعه کننده به دریافت خدمات تخصصی به تشخیص پزشک خانواده به سطوح بالاتر ارایه دهنده خدمات ارجاع داده می شود. نظام ارجاع الکترونیک بر انجام فرایند ارجاع بیمار در بستر الکترونیک تاکید دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.