×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مطرح کرد؛  بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال شتاب کنند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال شتاب کنند گفت: برای احقاق حق مردم، با احدی تعارف ندارم.

 

به گزارش گیلان پیام،دکتر مصطفی سالاری در جلسه مشترک کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها بیش از حد معمول در پرداخت تسهیلات احتیاط می‌کنند افزود: این آخرین اخطار بنده به برخی بانک‌های عامل درخصوص جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر استان است.

وی گفت: این سهم ابلاغی از سوی دولت جزء حقوق مردم است که باید هرچه سریعتر به آنان پرداخت شود.

وی با اشاره اینکه در پیشبرد امور به حق مردم و تکالیف اداری نباید متوسل به ادبیات خاصی شویم گفت: جذب کمتر از ۰٫۵ درصد از سهم ابلاغی در برخی بانک‌ها به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست.

استاندار گیلان خواستار بازنگری جدی در رفتار، سرعت عمل و همت در پرداخت تسهیلات بانکی شد و خاطرنشان کرد: در جلسه‌ بعدی انتظار دارم شاهد رشد عملکرد بانک‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه عمده بانک‌ها در بخش رونق تولید موفق عمل کردند گفت: در اشتغال روستایی و فراگیر نیز انتظارم این است تا همانند رونق تولید عمل شود تا گیلان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با بیان اینکه در مسیر اشتغال روستایی برخی از شهرستان‌های استان نیز ضعیف عمل کردند گفت: به فرمانداران و دستگاههایی که در این خصوص قصور داشتند تذکر کتبی داده می‌شود.

دکتر سالاری فاصله‌ی بسیار بین شهرستان‌ها در اشتغال روستایی را ناشی از عملکرد ضعیف برخی از مجموعه‌ی مدیران شهرستانی دانست و اظهار داشت: شهرستان‌ها موظف هستند ظرف مدت مشخص شاخص‌های خود را در این خصوص ارتقاء دهند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اشتغال روستایی در شهرستان‌ها وجود دارد افزود: ما موظف هستیم تا در مسیر اشتغالزایی به ویژه در حوزه روستایی از تمامی فرصت‌ها کمال بهره را ببریم.

وی سهم ابلاغی استان گیلان از محل تسهیلات اشتغال روستایی را ۳۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۱۷۳٫۵ میلیارد تومان به ۴ بانک‌ عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ابلاغ شده که وضعیت پرداخت، راضی کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه سهم استان گیلان از محل تسهیلات اشتغال فراگیر نیز ۵۸۷ میلیارد تومان است اظهار داشت: با توجه به اینکه اهتمام ما براین بود تا پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فقط منتهی به ایجاد شغل و از هرگونه انحراف جلوگیری شود، نوع تسهیلات را به سمتی هدایت کردیم که نیازمند مقدماتی بود و تأخیر در پرداخت قابل پیش‌بینی بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت موجود در استان گیلان با جایگاه کنونی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر فاصله بسیاری دارد گفت: میزان پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی که به بانکها ارسال شده از سهم استان گیلان فراتر است و باتوجه به اینکه این پرونده‌ها به بانک‌ها ابلاغ‌ شده می توانیم حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده سهم گیلان را جذب کنیم.

وی بر ضرورت اهتمام جدی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تأکید و تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان مازاد بر سهم اولیه به استان گیلان اختصاص پیدا کرده که باید با جدیت نسبت به پرداخت تسهیلات اولیه اقدام تا تسهیلات تکمیلی جذب شود.

استاندار گیلان ضریب ایجاد اشتغال در بخش روستایی را نسبت به پرداخت تسهیلات بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جذب سهم ۲ برابری باتوجه به ظرفیت‌های موجود یک دستاورد خوب برای استان گیلان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضعف جدی مدیران شهرستانی بنیاد مسکن در به ثمر نشاندن طرح‌های گردشگری روستایی گفت: علیرغم اهتمام شخص مدیرکل اما اکثر مراجعه‌کنندگان از مجموعه بنیاد مسکن شهرستان‌ها رضایت ندارند.

وی تصریح کرد: دولت منابع ارزان قیمتی را در اختیار مردم قرار داده تا اشتغالزایی شود که نیازمند جدیت در استفاده از این ظرفیت است.

دکتر سالاری با تأکید بر اینکه عهدی نسبت به مدیر بودن همیشگی افراد نبسته ایم گفت: هیچ تعهدی نسبت به ابقای مدیرانی که به سیاست‌های دولت باور ندارند، نداریم.

وی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات به عنوان سهم مردم وظیفه‌ی مدیران است گفت: در جلسه‌ای که هفته آینده با حضور فرمانداران و رؤسای بنیاد مسکن شهرستان‌ها برگزار می‌شود به بررسی دقیق موانع تسریع در اشتغال روستایی و طرح‌های در دست اجرا می‌پردازیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.