×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار رشت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان :  علت بلاتکلیفی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها به طور تخصصی نیازمند بررسی است

 

در هفدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که به ریاست سیدمحمد احمدی و با حضور نمایندگان، مدیران کل و روسای ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: رفع مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به طور جدی در کارگروه‌های اشتغال شهرستان دنبال می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات این حوزه تعامل و اتحاد مطلوبی در شهرستان حاکم است اعلام کرد: علت بلاتکلیفی بسیاری از پرونده‌های مصوب شده برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها به طور تخصصی نیازمند احیاء و بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگانی از سوی فرمانداری رشت به‌عنوان ارباب‌رجوع به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت این تسهیلات فرستاده شدند گفت: هدف دولت در پرداخت تسهیلات اشتغال، پول‌پاشی به جامعه نیست و همواره دقت در توزیع این تسهیلات مورد تاکید است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب شده اشتغال پایدار روستایی در حوزه سازمان جهاد کشاوری ۹۲ طرح بوده و این طرح‌ها به بانک معرفی شده است خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۶ طرح در دست بانک‌ها مورد بررسی است  و تنها ۴ طرح از میزان مذکور از سوی بانک‌ها تصویب شده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۵۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب شده و ۳۷ طرح در دست بررسی بانک‌ها است خاطرنشان کرد: از میان این طرح‌ها تنها ۱۵ طرح در حوزه بانک‌ها به تصوب رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ طرح مصوب در حوزه صنعت، معدن و تجارت،  ۱۳ طرح معرفی شده از سوی منطقه آزاد و ۵ طرح معرفی شده از ورزش و جوانان از سوی بانک‌های عامل رد شده است افزود: از ۴ طرح مصوب بانک‌ها در حوزه جهاد کشاورزی تنها برای ۲ طرح قرارداد منعقد شده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قرارداد ۱۲ طرح از سوی بانک‌ها منعقد شده است بیان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تنها یک طرح در حوزه جهاد کشاورزی و ۱۱ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت شده است.

احمدی با بیان اینکه در حوزه اشتغال فراگیر ۳۹ طرح در صنعت معدن و تجارت، ۱۱ طرح در جهاد کشاورزی، ۸ طرح درحوزه میراث فرهنگی و ۲ طرح در  ورزش و جوانان در کمیته‌های فنی مصوب شده است افزود: در حال حاضر ۱۰ طرح اشتغال‌ فراگیر در بانک‌ها در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه راهنمایی و توجیه متقاضی از سوی بانک‌ها امری واجب است و عدم راهنمایی در این حوزه موجب سرخوردگی ارباب رجوع می‌شود اظهار داشت: انگیزه متقاضی با بلاتکلیفی و رفت و آمد زیاد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال از بین می‌رود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه بانک‌ها باید همانند کارشناس، بازوان و یاری‌دهنده پرداخت این تسهیلات در شهرستان باشند اعلام کرد: منابع این تسهیلات از منابع بانک‌ها نیست و با تلاش و همت دولت و مجلس در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است.

احمدی با بیان اینکه انتظار می‌رود که در پرداخت این تسهیلات بانک‌ها با عنایت و مدیریت بهتری نسبت به توزیع این تسهیلات اقدام کنند ابراز داشت: طرح‌هایی که در کمیته فنی شهرستان مصوب شده نباید در کمیته فنی استان بلاتکلیف باشد.

وی با تاکید بر اینکه  تسریع بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید در دستگاه‌ها به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: تنوع سلیقه در قبول و ارائه طرح‌های اشتغالزایی در دستگاه‌ها باید کنترل شود و اقدامات بر اساس قانون پیگیری شود.

فرماندار رشت با اشاره به مشکلاتی ملی در خصوص سامانه کارا و با بیان اینکه برخی از طرح‌ها به دلیل این مشکلات در سامانه ثبت نمی‌شوند خاطرنشان کرد: رفع نواقص سامانه کارا باید از با همکاری نمایندگان از سوی وزارتخانه برطرف و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه توجه به طرح‌های مادر در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید بیشتر شود اما نباید نسبت به طرح‌های خود اشتغالی بی‌توجه بود افزود: برای کسب رتبه مطلوب در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال و رونق اشتغال در شهرستان رشت باید همت و همدلی در دستگاه‌ها تقویت شود./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.