×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان: دو هزار نفر از فرزندان محسنین در گیلان حامی ندارند

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران گزارشی از اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان ارائه داد.

به گزارش گیلان پیام، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان قدردانی از همراهی و مشارکت نیکوکاران در برپایی سفره‌های اطعام و سرکشی از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد گفت: پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند که توسط ۲۵ هزار نیکوکار حمایت می‌شوند که ۶۰ درصد بومی گیلان و ۴۰ درصد غیربومی و خارج از استان هستند.

وی با اشاره به آیه ۸۳ سوره مبارکه بقره افزود: خدای متعال بارها در قرآن کریم به احسان و نیکوکاری و همچنین کمک به پدر و مادر اشاره‌کرده است و بر این اساس همگان وظیفه داریم تا با تأسی از آیات قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) به یاری نیازمندان و ایتام بشتابیم.

محمدی بابیان اینکه ۱۰۳ هزار خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: ۷۲ هزار خانوار از این تعداد را زنان سرپرست خانوار و سالمندان تشکیل می‌دهند که نسبت به جمعیت استان در مقایسه با کل کشور در سطح بالایی قرار دارند و کمیته امداد به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات آن‌ها نیست.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه هزار نفر از سالمندان تحت حمایت زمین‌گیر هستند، افزود: این سالمندان علاوه بر هزینه‌های نگهداری نیازمند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی هم هستند که برای رفع این نیازها مساعدت و کمک نیکوکاران لازم و ضروری است.

وی به هفته اکرام و اطعام ایتام اشاره کرد و ادامه داد: دو هزار نفر از فرزندان محسنین حامی ندارند که از خیران دعوت می‌شود این تعداد را موردحمایت قرار دهند.

محمدی افزود: فرزندان محسنین افرادی هستند که اگرچه ممکن است سرپرست داشته باشند اما سرپرست آن‌ها به دلیل بیماری صعب‌العلاج، آسیب‌های اجتماعی و سالمند بودن توان نگهداری و رفع نیازهای آنان را ندارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان این‌که ۴۰ درصد از حامیان ایام را افراد متوسط جامعه تشکیل می‌دهند، گفت: حدود ۴۰ درصد از حامیان ما جوان و نزدیک به ۳۰۰ نفر هم زیر هفت سال هستند.

وی به فرارسیدن عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: مردم گیلان سال گذشته دو میلیارد و هفت‌صد میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند که در کوتاه‌ترین زمان به مصرف نیازمندان رسید.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و جمع‌آوری زکات فطریه گفت: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند زکات فطریه خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سراسر استان و سطح مساجد برای کمک به نیازمندان اهداء کنند./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.