×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار : گیلان برای هفتمین بار در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را کسب کرد

استاداری

 

استاندار در سومین جلسه شورای برنامه ریزی گفت: در فضای همدلی و همزبانی و آرامش، استان برای هفتمین بار رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کرد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر نجفی گفت : رسیدن به این جایگاه در کشور با تلاش جمعی و فعال شدن بخش سازندگی در استان حاصل شده است
وی با اشاره به مشکلات اعتبار و بودجه اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات ، فرمانداران و دستگاه ها کارهای بسیاری را در استان انجام دادند.
استاندار  اظهار کرد: در مباحثی چون آب و فاضلاب روستایی و راه های روستایی که در سال ۹۲، از میانگین کشوری عقب ماندگی داشتیم؛ اکنون فاصله این عقب ماندگی چندین درصد کاهش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه تامین اعتبار پروژه ها باید براساس اثردهی و نیاز استانی تعریف شود افزود : باید شرایط به حدی برسد که تصمیمات از حیطه بخشی و شهرستانی خارج شود و نگاه استانی بوجود بیاید و در این بین نقش مجمع نمایندگان استان برای هدایت بودجه به پروژه هایی که نفعش به استان می رسد، بسیار موثر است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت انجام پروژه ها در فصل تابستان خاطر نشان کرد : فرمانداران به عنوان روسای کمیته برنامه ریزی شهرستانها باید تلاش ویژه کنند تا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرائی هر چه سریع تر نسبت به تشکیل جلسات شهرستانی و توزیع اعتبارات اقدام نمایند.

وی بر ضرورت نظارت لازم بر هزینه کرد بودجه های تخصیصی به دستگاه ها گفت : دستگاه های اجرائی از هزینه کرد بودجه های عمرانی در ردیف جاری خودداری کنند.
استاندار بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات در دستگاه های اجرائی تأکید و تصریح کرد : باید در توزیع اعتبارات دقت لازم لحاظ گردد تا درحقوقی که به شهرستانها تعلق می گیرد حقی ضایع نگردد و عدالت رعایت شود.
وی با تأکید بر رعایت تشریفات در طرح مناقصات پروژه ها گفت : به رغم  اینکه در بعضی پروژه‌ها مانند راه روستائی به ناچار ترک تشریفات پذیرفته می شود و باید حتی المقدور از ترک تشریفات خودداری گردد و در ساخت و ساز و نیز خریداری امکانات، باید رعایت تشریفات لازم منظور گردد.
دکتر نجفی به پیش بینی هواشناسی استان در روزهای آینده و بارش باران در حدود ۸۰ میلی متر اشاره و خاطر نشان کرد : فرمانداران و نیز دستگاه های متولی در بخش کشاورزی اهتمام ویژه به منظور مدیریت بحران در روزهای آینده داشته باشند تا از کمترین آسیب به مزارع کشاورزی و نیز بخش های دیگر جلوگیری شود.
وی بارش نزولات آسمانی و عنایات خداوند در هر مقطع زمانی را منشاء خیر توصیف کرد و گفت : باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی های لازم مدیریتی صحیح در بخش بحران داشته باشیم.
رئیس شورای برنامه ریزی استان همچنین به تعطیلات پیش رو و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود فرمانداران و مدیران استانی علی الخصوص در بخش سواحل با حضوری موثر و قوی ایام خوشی را برای مسافران با کمترین حوادث رقم بزنند.
وی فضای موجود در استان را فضایی آرام همراه با همدلی و همزبانی عنوان کرد و افزود : معتقدیم که جلسات باید براساس مشورت و کسب نظرات کارشناسی انجام پذیرد و استان در این مقوله در بخش های مختلف عملکرد خوبی داشته است.
استاندار به برگزاری جلسات ویژه در جذب اعتبارات فاینانس اشاره و خاطر نشان کرد : با فضای جدیدی که در دیپلماسی خارجی اتفاق افتاده است قطعاً گامهای خوبی در این حوزه برداشته خواهد شد و در این خصوص می توان به ابلاغ ۶۰۰ میلیارد تومان فاینانس سد شفارود اشاره کرد که ۶ برابر بودجه استانی امسال است.
دکتر نجفی گفت :باید تلاش شود تا با رویکرد جدیدی که پس از مذاکرات هسته ای بوجود آمده است به نیازهای استان در بعد اقتصاد کلان توجه گردد تا گامهای موثری در سازندگی استان برداشته شود.

وی به اختصاص صد درصدی اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره کرد و افزود : تمامی مباحثی که در قبل از سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شد همه به تصویب رسید و از سوی دکتر نوبخت از مجموع ۸۰۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان مبلغ ۴۰۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است که از این مبلغ در ۶ ماهه اول به طور متوسط بیش از ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرده است و استانداران باید پس از ۶ ماه در جلسه هیئت دولت از روند اقدامات گزارش کامل ارائه کنند.
دکتر نجفی درخصوص احداث ۱۱ سد لاستیکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان گفت : در این خصوص اعتبارات تخصیص پیدا کرده است که آب منطقه ای باید در اجرائی شدن عملیات ساخت این سدها اهتمام ویژه داشته باشد.
وی بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک تأکید و خاطر نشان کرد : دولت الکترونیک در بحث شفاف سازی و کاهش هزینه ها بسیار موثر است و تلاش خواهیم کرد تا انتخابات در گیلان به صورت الکترونیکی برگزار شود.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به تخصیص ۲۰۳ میلیارد تومان در خصوص گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت : با این رقم تا پایان امسال ۵۵۱ روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و در اجرای این مهم، استان گیلان در رتبه اول قرار گرفته است که استانهای دیگر باید از گیلان الگو بگیرند.

در این جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان با تقدیر از استاندار درخصوص جلوگیری از جابجایی نقدینگی در اعتبارات گفت : با تحقق جلوگیری از هزینه بودجه عمرانی در ردیف جاری می توان به جامعه علی الخصوص محرومین بهتر رسیدگی کرد.
محمدحسین قربانی بر ضرورت توزیع عادلانه بودجه در استان تأکید و خاطر نشان کرد : توزیع بودجه باید براساس شاخص ها باشد و در برقراری عدالت توجه ویژه شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز گفت: یکصد و یک میلیارد تومان اعتبارات سرمایه ای برای استان اختصاص یافته که این میزان اعتبار در ۱۹ فصل و ۹۰ برنامه توزیع خواهد شد.
کیوان  محمدی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای ۳۰ برنامه شاخص و ۶۰ برنامه غیرشاخص اختصاص می یابد، افزود: علاوه بر این بودجه، اعتبارات دیگری نیز در بخش های مختلف در اختیار شهرستان های استان قرار می گیرد. / انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.