×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۵۰۰۰ گردشگر از اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ بازدید کردند

 

در بیست و ششمین روز خردادماه ، ششمین جشنواره اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ با حضور هزاران گردشگر و توریست از اقصی نقاط کشور و جهان در رودبار  محل رویشگاه این اثر طبیعی ملی برگزار شد .

 

به گزارش گیلان پیام، مصطفی فلاح سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : این جشنواره با همکاری فرمانداری  و میراث فرهنگی شهرستان رودبار و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان رودبار برگزار شد و  در این روز بیش از ۵۰۰۰ گردشگر و توریست در این جشنواره شرکت و از اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ بازدید کردند .

فلاح افزود : در این جشنواره برنامه های متنوعی از قبیل انجام بازی های بومی محلی ، موسیقی بومی ، ارایه غذا های بومی محلی و ارایه صنایع دستی شهرستان رودبار و … برای بازدید کننده ها و توریست ها در نظر گرفته شوده بود .

او گفت : گل سوسن چلچراغ گیاه نادر و با ارزشی است که در سال ۱۳۵۴ در ارتفاعات شهرستان رودبار ، در روستای داماش شناسایی و با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ، به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسید ، این گل توسط دانشمندی به نام لدبوری کشف شد که به همین سبب با نام علمی Lilium ledebour در موزه تاریخ طبیعی پاریس ضبط  شده است .

فلاح با بیان اهمیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ برای سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد : این میراث متعلق به همه هموطنان و مردم جهان است که در روز جشنواره با زحمت و تلاش زیاد محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست روبار و همچنین همکاری بسیار خوب بازدید کنندگان فهیم ، به خوبی حفظ شد و گزندی به آن وارد نشد ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.