×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت: رفع موانع موجود در تولید کف پوش های بتنی توسط مجموعه مدیریت شهری رشت

 

دکتر نصرتی ایران را یکی از کشورهای برتر تولید کننده سیمان در دنیا عنوان کرد و بیان داشت: کفپوش های بتنی رنگی بسیار کم هزینه می باشند، به همین علت استفاده از آن به لحاظ اقتصادی مرقوم به صرفه و به لحاظ ایمنی در مقابل آتش مناسب تر از استفاده از آسفالت است.

به گزارش گیلان پیام، شهردار رشت، نصب ساده، حمل و نقل آسان، کم هزینه بودن، استحکام بالا، مقاوم در برابر یخ زدگی، ضد لغزش بودن، ضد آتش بودن و تنوع ابعاد را از مزایای کفپوش بتنی برشمرد و تصریح کرد: کفپوش های بتنی در کف سازی معابر، پیاده رو ها، تقاطع ها، راه آهن و مترو، فروشگاه ها، کف سازی صنعتی، بهداشتی، ورزشی و کف پله محوطه های بیرونی قابل اجراست.

وی افزود: یکی از چالش های بزرگ در استفاده از این کفپوش ها، ضعف های سایشی و یا به عبارت دیگر ضعف لایه رویه در برابر بارهای وارده می باشد.

دکتر نصرتی ضمن قدردانی از تلاش سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت در راستای ارتقاء کیفی کفپوش های بتنی بیان داشت: سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت، بر این باور است که می تواند با ارتقاء کیفی و بهینه شدن قیمت این محصولات به عنوان یکی از تولید کنند گان اصلی این حوزه در استان گیلان در بازارهای استانی و حتی فرا استانی با سایر واحد های تولیدی به رقابت بپردازد.

دکتر نصرتی تصریح کرد: مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت با کمک همکاران خود در این سازمان توانست با تهیه مقاله ای با عنوان بررسی اثر افزودن میکروسیلیس بر مقاومت فشاری و درصد جذب آب کف پوش های بتنی، پرسی و ویبره ای در یازدهمین کنگره بین المللی عمران که در دانشگاه تهران برگزار شده بود شرکت و مقاله مذکور را جز برترین مقالات نماید.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تلاش است، تا با رفع موانع موجود در این زمینه و فراهم نمودن تمامی زیر ساخت های لازم نسبت به حل معضلات تولید این محصول پرداخته تا بدین ترتیب اولاً باعث افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان عزیز در طراحی و ساخت فضاهای شهری و کسب رضایت آنها و ثانیاً جذب درآمد لازم که منجر به پویایی بیشتر شهرداری و سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری شده و در نهایت با تولید انبوه تبدیل به یک برند معتبر در مسیر توسعه، پیشرفت و ترقی گام بردارد.

اتخاذ استراتژی مبتنی بر افزایش مقاومت فشاری و ترمیم ریز بافت های سطحی با افزودن پوزولان مصنوعی (میکروسیلیس) به کف پوش های تولید شده در سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت

هومن روایی رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت نیز ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دکتر نصرتی شهردار رشت و جناب آقای علی بهارمست معاونت عمران و امور زیربنایی شهرداری رشت، گفت: امروزه کف پوش های بتنی رنگی یکی از المان های تأثیر گذار و مهم در طراحی مبلمان شهری می باشد که از این نظر، کیفیت و دوام آنها و یا به عبارت دیگر عمر خدمت دهی آن ها از نکات برجسته و حائز اهمیت می باشد.

واحد تولیدات قطعات بتنی سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت یکی از تولید کنندگان مطرح در کفپوش های بتنی مرغوب است.

وی افزود: واحد تولیدات قطعات بتنی سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت نیز یکی از تولید کنندگان مطرح این محصولات می باشد که توانسته توجه بیش از پیش مشاوران و پیمانکاران را به همراه داشته باشد.

هومن روایی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مرغوبیت و کیفیت بالای این قطعات بتنی به خاطر مکانیسم خاص تولید آن یعنی پرس و ویبره بالا و همچنین تولید در حالت خشک ( نسبت آب به سیمان پایین ) می باشد که باعث حذف آب زائد در بتن و سبب ضعف و بروز مشکلاتی در شرایط آب و هوایی نامساعد می گردد را فراهم می کند.

هومن روایی رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت فرسودگی های سطحی (ضعف سایشی لایه رویه) کفپوش های بتنی را یکی از چالش های بزرگ در استفاده از این کفپوش ها دانست و گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی های میدانی از وضعیت کیفی کف پوش های تولید شده در واحد تولیدات بتن سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری رشت در این پروژه در فاز مقدماتی، استراتژی مبتنی بر افزایش مقاومت فشاری و ترمیم ریز بافت های سطحی با افزودن پوزولان مصنوعی (میکروسیلیس) به کف پوش های تولید شده که متناسب با افزایش مقاومت سایشی می باشد اتخاذ گردیده است.

وی افزود: نتایج حاکی از این است که استفاده از ذرات میکروسیلیس باعث افزایش تا میزان ۲۶درصد در بهبود خواص مقاومتی ( فشاری و سایشی )، کاهش حدود۸۰ درصد در میزان جذب آب این کف پوش ها می گردد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.