×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح پروژه بهسازی و تثبیت بستر و آسفالت جاده مسیر اصلی دسترسی به محل دفن زباله ( لندفیل) سراوان

 

 

افتتاح پروژه بهسازی و تثبیت بستر و آسفالت جاده مسیر اصلی دسترسی به محل دفن زباله ( لندفیل) سراوان با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، معاون فرماندار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

 

به گزارش  گیلان پیام، دکتر نصرتی در این مراسم با اشاره به موقعیت مکانی محل دفن زباله بیان داشت: باتوجه به اهمیت زیست محیطی منطقه سراوان ضرورت دارد تا مجموعه مدیریت شهری رشت نگاه ویژه ای به این امر داشته باشد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این سایت از سه ماه پیش یک مدیر پروژه ۲۴ ساعته و ثابت انتخاب شد تا به طور لحظه ای به تمام مسائل این سایت پرداخته شود.

وی با تاکید بر وجود مشکل دفن بهداشتی زباله در این سایت تصریح کرد: برای نصب و راه اندازی دستگاه زباله سوز در سایت لاکان قراردادی تنظیم شد و تا امروز به مرحله پرداخت ۲۵ درصدی قرار داد رسیده ایم. همچنین برای تصفیه شیرابه ها پیمانکاری اعلام آمادگی کرد که به صورت تهاتر شیرابه را تصفیه نماید.

دکتر نصرتی با تاکید بر اینکه قرارداد نصب زباله سوز در دو مرحله انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به آغاز فصل گرما انباشت زباله در قالب پشته ۱۵ هکتاری انجام می شود که ده هکتار آن تثبیت و ۵ هکتار دائماً تخلیه می شود.

شهردار رشت با اشاره به سم پاشی مداوم در لندفیل سراوان خاطرنشان کرد: در واگذاری برداشت و انتفال مخلوط به سراوان که بسیار ضروری به نظر می رسد شایسته است تا مدیران استانی مجوز برداشت و انتقال مخلوط جهت کاور کشی به این مکان را هرچه سریع تر صادر نمایند، زیرا وقفه حتی یک روزه در انتقال مخلوط در فصل گرما مجموعه مدیریت شهری و ساکنین سراوان را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شهردار یادآور شد: امروز پس از ۵ سال خدمت در پارلمان محلی شهر شاهد بهترین وضعیت در سایت لندفیل سراوان هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به مشکلات عدیده ای در موصوع پسماند گفت : حل معضلات پسماند نیازمند یک عزم ملی است و اعتبارات استانی کفاف حل مشکلات این بخش را نمی دهد. شورا ی اسلامی شهر براساس وظیفه اجرایی خود هرساله به اعتبارات این بخش افزایشی داشته اما در کنار افزایش بودجه مالی ما تعهداتی نیز به مردم این شهر داربم لذا برای حل این مشکلات باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم تا در پایان کار خود در این دوره گزارش شایسته ای را به مردم ارائه دهیم.

مهندس هومن روایی در خصوص پروژه بهسازی و تثبیت بستر و آسفالت جاده مسیر اصلی دسترسی به محل دفن زباله ( لندفیل) سراوان بیان داشت: امروز فاز اول مسیر دسترسی به سایت زباله سوز افتتاح شد. از سال ۸۴ تاکنون همواره عملیات لکه گیری را داشتیم اما اکنون برای اولین بار با استفاده از دستگاه تثبیت wr گامی مهم در بهسازی و تثبیت آسفالت این مسیر برداشته شد. همچنین در زمینه هدایت آبهای سطحی نیز جوی هایی گذاشته شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، با اشاره به انتقال بیش از هزارتن زباله به طور روزانه به این سایت گفت: به دلیل حمل زباله نمی توانستیم مسیر را برای انجام عملیات بهسازی آسفالت ببندیم، بر این اساس کارگران به طور شبانه روزی در حال فعالیت بودند.

وی در ادامه ناپایداری جوی و مسایل مربوط به انتقال تجهیزات از مرکز شهر به محل اجرای پروژه را از مهم ترین مشکلات اجرای این طرح خواند و گفت: این مسیر به طول هزار و ۲۵۰ متر و عرض متغیر ۸ الی ۹ متر با تناژ ۳ هزار و پانصد تن آسفالت و هزار تن مصالح و در طول مدت ۳ ماه ساخته شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.