×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در نشست با مدیران واحدهای صنعتی وتجاری استان مطرح شد:  استراتژی کلان بر حمایت از تولیدات صادرات محور و دانش بنیان است

 

 

فرهاد دلق پوش، در نشست با مدیران واحدهای صنعتی وتجاری استان، اظهار داشت: سیاست و استراتژی کلان کشوری و استانی بر دو اصل استوار است

 

به گزارش گیلان پیام، فرهاد دلق پوش، در نشست با مدیران واحدهای صنعتی وتجاری استان، اظهار داشت: سیاست و استراتژی کلان کشوری و استانی بر دو اصل استوار است؛ یکی حمایت از صنایع دانش بنیان و دیگری حمایت از تولیدات صادرات محوراست زیرا بسیاری از صنایع قدیمی و دارای تکنولوژی فرتوت، در دنیای کنونی، مزیت و توان رقابت و ارزش افزوده ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان حضور در نمایشگاه های بین المللی را یکی از راهکارهای صادراتی دانست و گفت: یک روش صادرات این است که در نمایشگاهها و مجامع مختلف حضور پیدا نمائید و بازارهای جهانی و ظرفیتها را بر اساس ذائقه و تقاضای آنها رصد، شناسایی وکسب نمائید و الحمدا… دربرخی از کشورهای حاشیه خرز از جمله روسیه این فرصت فراهم شده است که نباید در کسب بازار روسیه غفلت وکوتاهی کنیم.

فرهاد دلق پوش به برگزاری نمایشگاههایی نظیر نمایشگاه صنعت در کراسنودار را جهت دستیابی به موقعیتهای تجاری در کشور روسیه، مناسب ارزیابی و عنوان کرد: هر چند بنده به روند برگزاری برخی نمایشگاهها انتقاد دارم اما متولیان این عرصه باید ارزیابی دقیق و درستی از روند آن داشته باشند. ما در استان گیلان تولیدات بسیار مناسبی در حوزه های سلولزی ، دارویی و غذایی با کیفیت برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه داریم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها نباید در حد تشریفات و رفع تکلیف باشد باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم، نهایت رضایت مندی برای متقاضیان و شرکت کنندگان در نمایشگاه های برون مرزی حاصل شود. پیشنهاد من این است که پس از برگزاری هر نمایشگاه حتما نشست مشترکی برگزار گردد و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و احصاء و بر ای رفع آن در نمایشگاه بعدی اقدام گردد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان متذکر شد: این نمایشگاه می تواند گام مهمی برای اخذ دستاورد های صادراتی در منطقه با توجه به قابلیتهای متعدد تولیدات گیلان باشد.

فرهاد دلق پوش بر همکاری و پشتیبانی سازمان با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی در جهت تحقق اهداف صادراتی شرکت های خصوصی تاکید نمود و اذعان کرد: اتکاء دولت به بخش خصوصی و سردمداران اقتصادی در کشور است و باید تمام توان و پتانسیل خود را بکار بگیرید و از ظرفیت و توانمندی سفرا و سایر نهاد های اقتصادی در کشور های آذربایجان و گرجستان، روسیه و سایر کشور ها جهت افزایش حجم مبادلات تجاری استان گیلان استفاده نمایید و بنده نیز در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان نشست بر حفظ حیثیت و آبروی استان و کشور جمهوری اسلامی در نمایشگاه های برون مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به تحریم های خصمانه برخی از نادانان داخلی و خارجی؛ بایستی با هم افزایی وهمت مضاعف، تعاملات بین المللی ومناسبات تجاری را افزایش دهیم و توطئه های دشمنان را در جهت منزوی کردن اقتصادی کشور در منطقه، خنثی نماییم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.