×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
در چهل و چهارمین جلسه شورا:  افزایش لایحه نرخ کرایه تاکسی بررسی و اعلام وصول شد

 

 

در چهل و چهارمین جلسه شورای شهر رشت، افزایش لایحه نرخ کرایه تاکسی مورد تایید فرمانداری بررسی و اعلام وصول شد.

به گزارش گیلان پیام، در این جلسه همچنین حجت جذب با نمایش وضعیت محله هلال احمر، نسبت به کوتاهی در خدمات رسانی به این محله هشدار داد و تاکید کرد: مسئولانی که تنها از پشت تریبون اعلام می کنند، که همه آب شرب و فاضلاب بهداشتی دارند و از امکانات شهری برخوردارند، از محلات حاشیه نشین شخصا بازدید نموده و شرایط بغرنج را از نزدیک ببینند.

در این جلسه لایحه های تعرفه بهای خدمات سازمان ساماندهی مشاغل شهری، لایحه خدمات حمل و نقل و بار مسافر و نامه درخواستی شهردار برای بهبود وضعیت روشنایی پیاده راه نیز اعلام وصول شد.همچنین با استعفای جلال الدین محمد شکریه از عضویت در شورای شهر رشت موافقت شد.

رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه اظهار کرد: برخی اتفاقات اخیر در شان مردم شهر و نمایندگان شورا نیست و قطعا بزرگترین دغدغه اعضا این است که وظیفه نمایندگی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و اگر هم تذکراتی در مورد حوزه مدیریت شهری مطرح می شود، بازتاب دغدغه مردم است.

وی تاکید کرد: قطعا در پیگیری های امور مردم با هیچ کس تعارف نخواهیم کرد. وی از رسانه ها نیز خواست به حواشی دامن نزنند و اجازه دهند اعضای شورا برای توسعه شهر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: لازم است یک کارگروه در شورا تشکیل گردد تا موضوع رسانه و فعالین رسانه ای سنجش شود. از رسانه ها می خواهم دنبال سوژه هایی باشند که دغدغه مردم است. روزهای اخیر حواشی از سوی برخی رسانه ها ایجاد می شد که انرژی اعضای شورا را برای حل آنها می گرفت و البته برخی هم نابجا بود.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح شکل گیری اتاق ایده آماده شده و پس از بررسی توسط اعضای شورای شهر رشت، به تصویب می رسد.

رضا رسولی در نطق پیش از دستور جلسه اظهار کرد: حدود یک سال از فعالیت شورای پنجم می گذرد و نقطه عطف جهت گیری فعالیت های ما این بود که انسجام را در فضای ساختار مدیریت شهری حفظ کنیم و همین رویه با تصویب طرح ها و مصوبات پیگیری شد.

عضو شورا تاکید کرد: شورا در فضای آرامش بسر می برد. اما این فضا نمی تواند دایمی باشد و برخی سوء تعبیر ها و شتابزدگی ها موجب تنش می شود.

امروز وضع شهر رشت وضع خوبی نیست همه اعضای شورا علاقمندند کارهای بزرگی انجام دهند، و این افق دید در تصویب کدهای بودجه از سوی شورا مشاهده می شود. اما امروز باید هدف بزرگتر را ببینیم و در مقابل یک سری تهدیدهای بیرونی قرار گرفته ایم. بعد از عید کمتر از دو هفته حساب شهرداری باز بوده است و این چیزی نیست که براحتی از آن بگذریم ولی نباید شهر سرگرم حواشی و مسایل سطح پایین گردد. در ۹ماه اول شورای چهارم همین شرایط را داشتیم. نگران دست های پشت پرده این مسدودیها هستم که قصد دارد وضعیت را بغرنج نماید.

وی پیشنهاد داد اعضای شورا از دیگر شهرها نیز بازدید نموده و شرایط دیگر شهرداریها را بررسی نمایند. وی افزود: شهرهای دیگر اگرچه وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند ولی چالش های آنها کمتر است. رشت تابع یک سری اتفاقاتی است که نمی توان از آن چشم پوشید. بنده به عنوان یک رشتوند این نگاه را دارم که اگرچه باید انتقادها منتقل و پیگیر آن شد، ولی امروز در شرایطی نیستیم که مشکل ما فقط خمودی باشد، و در مقابل مسدود شدن حساب های شهرداری و اتفاقات اخیر یک نفر را مقصر بدانیم این مشکل مجموعه ماست. همه اعضای شورا یک مجموعه هستند.

رسولی ابراز کرد: جلسات غیر رسمی بگذاریم تا شرایط غیر عادی رشت را در یک فضای دوستانه حل کنیم و اجازه ندهیم در این فضای پرتنش سرمایه گذار احساس امنیت نکند. در شرایطی که ۲۱ بار حساب شهرداری مسدود می شود، هیچ مقام مسئول ارشدی نگران وضعیت شهرداری نشد.

فرهام زاهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه به اتفاقات شب ۱۴ خرداد اشاره نمود و اظهار کرد: فکر نمی کنم مراسمی در شهر رشت رخ دهد که شهرداری مشارکتی در آن نداشته باشد.

عضو شورا افزود: با اینکه سازمان زیباسازی شهر را سیاهپوش کرده بود، پیش از این دستور العملی بوده که بناهای میراثی سیاهپوش نمی شده است. و اگر هم سیاهپوش می شده است، و همکاران شهرداری کوتاهی کرده اند باید توبیخ شوند.

وی تصریح کرد: در محافل خصوصی از داشته ها و اولین های این شهر زیاد صحبت می کنیم. فیلمی ساخته می شود و همه معترض می شوند ولی چرا فیلمی نمی سازیم که مقابل این فیلم قد علم کند. صدا و سیمای گیلان تغییر نگرش به قومیت نمی دهد. و بازیگران برنامه های کمیک اجرا می کنند. تا خود ما به عنوان یک گیلانی و رشتی زبان قومیت و فرهنگ خود را پاس نداریم نباید از دیگر نویسندگان و فیلسازان انتظار داشت.

زاهد در مورد وضعیت مبهم باشگاه سپیدرود هم هشدار داد و گفت: بعد از سالها این تیم به لیک برتر رسیده ولی در منازعات سیاسی گوشت قربانی شده است. تقاضا داریم اعضای شورا هر کدام کمک کنند تا از این سرمایه اجتماعی حفاظت کنیم. باید تکلیف مالکیت این باشگاه مشخص شود. حداقل کسی مالک باشد که با توپ زدن آشنا باشد. شورای شهر تاکنون به لحاظ مالی به سپید رود کمک نموده است.

حجت جذب نیز از حضور شهروندان در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و تاکید کرد: مردم رشت ثابت کردند که با تمام قوا پشت رهبر نظام ایستاده اند.

عضو شورا با نمایش وضعیت محله هلال احمرکه حاشیه نشین و نسق ساز هستند، وضعیت بهداشت، آب شرب و فاضلاب این محله را متذکر شد و گفت: همه ما نسبت به این وضعیت مسئولیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل قوانینی که از قبل وضع شده است، همچنان دچار آسیب هستیم. شورای شهر تشکیل شد تا فقدان مدیریت واحد شهری حل شود. اکنون عملا شورای شهرداری داریم و شورا نماینده مردم نیست تا بتواند تاثیر گذار در مدیریت شهری در حل مشکلات مردم باشد.

مسئولان ناحیه و شهردار منطقه گویا اصلا خبر از مشکلات این شهر ندارند. برخی از مشکلات این محدوده اصلا قابل پخش نیست یک فاجعه در این محدوده در حال جریان است. مسئولانی که تنها پشت تریبون و نمایش حرف از حل مشکالت مردم می زنند، در عمل کم کاری می کنند و باید پاسخگوی کم کا ری های خود باشند.

شهرداری وظیفه دارد در محلات کم برخورد دار خدمت دهد. اجرای آسفالت جمع آوری زباله و احداث یک پارک محله ای تنها خدمت ناچیزی است که شهرداری وظیفه دارد به این محدوده ارایه دهد.

در ادامه جلسه، لایحه پیشنهادی افزایش نرخ کرایه های تاکسی درون شهری اعلام وصول شد.

همچنین لایحه اصلاح وضع روشنایی پیاده راه در صحن شورا اعلام وصول شد. این لایحه با حواشی همراه بود.

احمد رمضانپور ضمن انتقاد از وضعیت روشنایی پیاده راه و آبنمای پیاده راه گفت: اگر روز هم در مرکز شهر شهروندان در تردد نباشد، ادم به یاد قبرستان می افتد. قابل قبول نیست که دو ابنمای مرکز شهر نقص فنی داشته باشد و شهری که بنام شهر شب های روشن نامگذاری شده است، اینگونه پیاده راه مرکزی شهر تاریک باشد و شهروندان احساس ناخوشایندی داشته باشد.

وی افزود: شهردار باید با جسارت در این راستا گام بردارد و این از وظایف شهردار است و نیاز نبود طی درخواست مکتوب از شورا اجازه بخواهد و اصلاح این وضع به مصوب شورا نیاز ندارد.

وی به تبعات اجتماعی جمع آوری میله های بی آر تی اشاره نمود و تصریح کرد: بنده حاضرم مسئولیت جمع آوری بخش دوم میله های خط ویژه را بر عهده بگیرم و شهردار باید در این راستا اقدام کند.

همچنین در این جلسه با استعفای جلال الدین محمد شکریه از عضویت در شورای شهر رشت موافقت شد.

رئیس شورا از استعفای ایشان ابراز ناخرسندی کرد و گفت: اگر چه شرایط کاری موجب شده، ولی امیدواریم ایشان مشاور شورای پنجم باقی بماند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.