×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان : ۵۰درصد از هزینه شرکت در نمایشگاه ها به واحد صنعتی پرداخت می گردد

 

 

شهیدی گفت : بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که از شهرکهای صنتی اخذ می شود به شرکت شهرکهای صنعتی تزریق شود تا بتوانیم برای نگهداری تاسیات زیربنایی همان شهرک هزینه کنیم .

به گزارش گیلان پیام، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص وضعیت توسعه زیرساختها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت : تقریبا از ۳۳ ناحیه و شهرک صنعتی تقریبا ۹۵ درصد  آنها همه امکانات زیربنایی اب وبرق و گاز و مخابرات فراهم شده است ما در استان در وضعیت خوبی قرار داریم. مساله مهم نگهداری تاسیات در شهرکهاست.

وی افزود : وظیفه شرکت شهرکهای صنعتی استانها در ابتدا ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی وتامین زیر ساخت های خدماتی بوده است. الان این وظیفه مندی به همه مسایل واحدهای صنعتی در همه شهرکها مطابقت دارد. چه تامین امکانات زیر بنایی چه درهنگام ساخت و چه مرحله بهره برداری و مشکلات در تولید.

شهیدی گفت : همانگونه که میدانید در شهرها بخشی از مالیات ارزش افزوده که دریافت می شود به شهرداری ها اختصاص پیدا می کند و شهرداری از آن برای نگهداری شهرها استفاده می کنند. با رایزینی هایی که انجام شده بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که از نواحی و شهرکهای صنتی اخذ می شود به شرکت شهرکهای صنعتی تزریق شود تا بتوانیم برای نگهداری تاسیات زیربنایی همان شهرک هزینه کنیم.این قانون از سال گذشته تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است. بنابراین اگر میخواهیم درنگهداری شهرکهای صنعتی موفق عمل کنیم لازم است این قانون هر چه سریعتر اجرایی وبودجه لازم تزریق شود .

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص بازاریابی تولیدات صنایع کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی بیان داشت : یکی از مسایل ما برند سازی است که با بازاریابی درارتباط است . واحدهای صنعتی که عمدتا کوچک و متوسط هستند معمولا دارای برندهای خیلی شناخته شده نیستند. از سال گذشته و امسال شهرک های صنعتی برنامه هایی دراین راستا دارد تا تولید کنندگان بتوانند با برند سازی محصولات باکیفیت تولید کنند و این باعث استقبال بیشتر مردم از این محصولات می شود .

وی در ادامه افزود :  یکی از این مباحث برای عرضه محصولات ما وجود زنجیره تولیدات است. ما درحال شناسایی خوشه های صنعتی دراستان هستیم . الان خوشه زیتون برنج و کلوچه راشناسایی کردیم و برای خوشه شیلات در حال مطالعه هستیم. اینها یک زنجیره را تشکیل می دهند که می توانند از ابتدا تا انتها که محصول به بازارمی اید چالش ها و فرصتهای پیش روی آنها قابل شناسایی است و ما هم می توانیم کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت : سعی داریم که اگر خود شرکت نیاز به خرید محصولی دارد از تولیدات همین شهرکهای صنعتی تامین شود. مساله دیگر هم برای اینکه محصولات تولید شهرکهای صنعتی را در داخل و خارج از کشور بشناسانیم ۵۰ درصد از هزینه برپایی نمایشگاه  را به واحد صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه پرداخت می کنیم به شرطی که تشخیص داده شود این تور و نمایشگاه مناسب حضور این واحد صنعتی تولیدی است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.