×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حدود ۷۰ درصد مصرف گاز اردیبهشت در گیلان متعلق به نیروگاه ها و صنایع بوده است

 

 

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف ۵۲۲ میلیون مترمکعب گاز در اردیبهشت امسال در استان خبر داد.

 

به گزارش گیلان پیام ،وی با اعلام این خبر افزود: مصرف گاز در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است که با توجه به جذب بیش از ۵۰ هزار مشترک جدید آماری بسیار مناسب می باشد.

مهندس اکبر ادامه داد: مصرف گاز در بخش خانگی با ۴ میلیون مترمکعب کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۳۵ میلیون مترمکعب در اردیبهشت رسیده است که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سراسر استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: اجرای طرح سفیران انرژی و همکاری شایسته فرمانداری ها، صدا وسیما، رسانه ها و سایر سازمان های تبلیغی در جهت اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی سبب این کاهش مصرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته توسط مشترکین خانگی گاز در استان، شرکت گاز استان گیلان توانست در اردیبهشت امسال با افزایشی ۲۰ میلیون مترمکعبی، ۳۴۹ میلیون مترمکعب گاز به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق نماید و می توان گفت این حمایت از صنایع استان نقش مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: حدود ۵۷ درصد از مجموع مصرف گاز در استان در اردیبهشت امسال متعلق به بخش نیروگاهی می باشد و بخش های خانگی، صنعتی، حمل و نقل و تجاری هر کدام با ۲۶، ۱۰، ۴ و ۳ درصد در رده های بعدی مصرف گاز قرار دارند.

مهندس اکبر در پایان گفت: بر اساس پیش بینی های بعمل آمده تا هفته دولت ۹۷ ، پنج بخش مشترکین گاز در استان در حدود یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف خواهند نمود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.