×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شورای عالی معادن گام مهمی در جهت توسعه استان است

 

 

استاندار گیلان دکتر مصطفی سالاری در نخستین جلسه شورای معادن استان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد اظهار داشت: شورای عالی معادن گام مهمی در جهت توسعه استان است.

به گزارش گیلان پیام،وی با اشاره به اهمیت اجرای لایروبی و احیای آب بندان ها در افزایش حجم ذخیره سازی منابع آبی استان تصریح کرد : با اجرای ساز و کار دقیق و شفاف خواهیم توانست با لایروبی و احیاء تالاب های استان معادل ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت حجم ذخیره سازی آب بندان ها بیافزاییم .

مصطفی سالاری بر ضرورت تدوین ضوابط صحیح و اصولی و صرف هزینه و زمان کمتر به منظور لایروبی و احیاء آب بندان های استان تاکید کرد و افزود : باید با تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران ذیربط با ایجاد سازو کار و چارچوب مناسب ، لایروبی این آب بندانها انجام پذیرد .

استاندار گیلان تعداد آب بندان های موجود استان را در حدود ۸۰۰ مورد عنوان کرد گفت : وجود این آب بندان ها ظرفیتی است که می توان از آن در بخش تامین منابع آب کشاورزی ،آبزی پروری ، پرورش پرندگان و توسعه گردشگری و فعالیت های اقتصادی در توسعه و شکوفایی استان بهره گرفت .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب و کاربردی در زمینه نحوه برداشت مصالح از رودخانه های استان را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد : باید با برآورد دقیق حجم مصالح مصرفی در پروژه های عمرانی استان با برگزاری نشستی با حضور تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، چارچوب و ضوابط اجرایی در این بخش بصورت کاربردی تدوین گردد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تصریح کرد : امیدوارم شورای معادن استان بتواند نقش خود را در جهت توسعه استان به خوبی ایفاء کند ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.