×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان گفت: درآمدزایی و اقتصادی شدن سواحل باعث حضور گردشگران در تمام فصول و رونق آن می شود

 

دکتر مصطفی سالاری در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان بر ضرورت توجه جدی به نقاط خطرآفرین سواحل تأکید کرد و افزود: با اراده جدی و افزایش نیروهای کارآمد می توانیم شاهد کاهش چشمگیر حوادث در این نقاط باشیم.

به گزارش گیلان ،وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۸ غریق سال گذشته در استان گیلان ۲۷ نفر در نقاط خطرآفرین جان باختند اظهار داشت: آمار سنوات گذشته نیز نشانگر جان باختن بسیاری از هموطنان در این نقاط بوده که تقویت ناجیان غریق در این بخش بسیار ضروری است.

استاندار گیلان آموزش ناجیان غریق یکی از موارد بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ناجیان غریق با حضور موثر در سواحل باید به نقش آفرینی در زمان بروز حوادث بپردازند.

 وی گفت: از تجهیزات موجود در سواحل باید با تدبیر و برنامه ریزی بویژه در مقاطع بحرانی استفاده شود تا شاهد کاهش هرچه بیشتر تلفات باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بومی بودن ناجیان غریق را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ناجیان غریق برای حضور در طرح‌های سالمسازی و نقاط خطرآفرین باید شرایط جسمی، فیزیکی و استعدادهای لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند.

وی به اقدامات پیش بینی شده در خصوص رونق گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران برنامه‌ی بلند مدت در حوزه سواحل همچون جانمایی شناگاه‌ها، اجرای طرح‌های سالمسازی، ایجاد امکانات رفاهی و درآمدزایی و اقتصادی کردن سواحل را تدوین و ارائه کنند.

استاندار گیلان به ابلاغ دستورالعمل اجرای برنامه‌ها در سواحل از سوی سازمان اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود هر اقدامی به صورت جمعی و با نظم کامل هدایت و نواقص کاهش پیدا کند.

وی افزود: هر یک از دستگاه‌های ۱۹ گانه در اجرای وظایف و مأموریت‌ها موظف به همکاری با فرمانداری‌ها به عنوان متولی حوزه سواحل شهرستان هستند.

دکتر سالاری با بیان اینکه تابلوها و بنرهای هشداردهنده باید محتوای آموزشی نیز داشته باشد اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی و واحدهای صنفی در سواحل می توانیم سطح کیفی طرح‌های سالمسازی را ارتقاء دهیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.