×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درصد نخبگی و فرهیختگی گیلان در تقسیم بودجه مد نظر قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ، هنر و رسانه در تار و پود استان گیلان وجود دارد، گفت: خواستاریم در زمان تقسیم بودجه درصد نخبگی و فرهیختگی گیلان مد نظر قرار گیرد.

 

به گزارش گیلان پیام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، عصر شنبه در همایش نکوداشت تاریخ سازان گیلان که با محوریت دکتر حشمت در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ و هنر و رسانه در تار و پود استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: مفاخر فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه ای گیلان سند فرهیختگی این استان هستند.

وی با بیان اینکه در گیلان ٢۶٠ رسانه وجود دارد و رتبه دوم کشوری از حیث تعداد پایگاه های خبری را داریم، افزود: ١١٣ پایگاه خبری در گیلان فعالیت می کند. همچنین از ٣۴ استاد هنرهای تجسمی کشور، ٢٨ نفر گیلانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به وفور گروه های تئاتر و موسیقی در استان، تصریح کرد: تنها استانی هستیم که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک روز به نام «گیلان» برگزار می شود. امسال نیز برای دومین بار روز گیلان در نمایشگاه کتاب تهران گرامی داشته شد.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در دوره مدیریت جدید با روند مثبتی در حرکت است، خاطرنشان کرد: خواستاریم در زمان تقسیم بودجه درصد نخبگی و فرهیختگی گیلان مد نظر قرار گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.