×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت در نشست با اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی مطرح کرد:اتاق شکوفایی شهری، رشت را به بهترین مقصد می رساند

نشست هم اندیشی اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی شهری رشت با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت برگزار شد.

 

به گزارش گیلان پیام ،شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه اتاق شکوفایی شهری از مجموعه ای از فرهیختگان، نخبگان وافراد باتجربه شکل گرفته اظهار کرد: اتاق شکوفایی شهری رشت آغاز خوبی داشت و از مسیر خود خارج نشد و می تواند رشت را به بهترین مقصد برساند.

دکتر نصرتی با تاکید بر ضرورت ارتباط بین دستگاه های اجرایی و شهروندان افزود: برای کمک به رشت و توسعه آن، باید تعامل و ارتباط منطقی میان دستگاه های خدمات رسان و شهروندان برقرار باشد.

وی جایگاه اتاق شکوفایی رشت را مهم دانست و یادآور شد: اتاق شکوفایی شهری محدودیتی ندارد و باید با صبر و حوصله به ادامه کار بپردازیم.

شهردار رشت تاکید کرد: نقش اتاق شکوفایی تنها نقش مشورتی نیست و هدف از راه اندازی اتاق شکوفایی این است که ما را به رسیدن به هدف نهایی نزدیک تر کند.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه استان های شمالی همجوار گیلان از منابع دولتی برای احداث کارخانه زباله سوز استفاده کرده اند گفت: پیشرفت فیزیکی احداث زباله سوز در استان همجوار گیلان ۹۲ درصد و این مقدار در گیلان صفر درصد است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری متولی رودخانه های رشت و تالاب عینک نیست افزود:با اجرای یک نظرسنجی از عموم شهروندان به این نتیجه می رسیم که اکثر مردم، شهرداری را متولی این موضوع می دانند چون شهرداری به کرات این موضوع را مطرح کرده است.

شهردار رشت از پرداخت ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی های شهرداری رشت در شش ماه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: پرداخت بدهی یکی از بزرگترین اقدام شهرداری بود و بخشی از بدهی پیمانکاران و صاحبان ملک واقع در مسیر پرداخت شد.

دکتر نصرتی ادامه داد: در ابتدای ورودم به شهرداری زمان زیادی طول می کشید از راه پله به دفتر کارم برسم و پاسخگوی بسیاری از طلبکاران بودم ولی خوشبختانه این موضوع تا حد زیادی برطرف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه شورای پنجم در ۹ ماه از فعالیت کاری خود در کنار شهرداری بوده است اظهار کرد: سعی کردیم مشق جدیدی را تمرین کنیم و مشکلات را در داخل مجموعه حل کنیم و به خارج از آن بروز ندهیم.

سید امیرحسین علوی با اشاره به مشکلات رشت در حوزه زیرساخت افزود: در بسیاری از حوزه های زیرساختی مانند آب و فاضلاب و تاسیسات با مشکل مواجه هستیم و درصد رفاه مردم از زیرساخت ها، پایین است.

رئیس شورای شهر رشت همچنین از وضعیت نبود زیرساخت مناسب در حوزه های اقتصادی گلایه کرد و گفت: بستر لازم برای ورود سرمایه گذار در رشت فراهم نیست.

علوی راه اندازی اتاق شکوفایی شهری رشت را ایده ای قابل توجه دانست و افزود: تراز اتاق شکوفایی را متفاوت می بینم و می تواند به خوبی در کنار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی از راه اندازی ساختار “اتاق ایده و شهروند” در شورای اسلامی شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: این ساختار در دو بخش فیزیکی و مجازی راه اندازی می شود.

علوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در دو سطح روزمره و سطح کلان انجام می شود گفت: باید بدانیم رشت در پنج سال آینده در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مکاتبه با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر خریداری زمین های شرکت سپیدرود گفت: با این اقدام می توانیم بخشی از آینده رشت را تامین کنیم و بدانیم ۵۰ سال آینده چه اتفاقی برای رشت خواهد افتاد.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید با کمک یکدیگر این باور را در بین همه سازمان ها نهادینه کنیم که نقش شورا را به عنوان یک نهاد مردمی بپذیرند.

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت نیز در این نشست با قدردانی از شهردار در راه اندازی این مجموعه اظهار کرد: اتاق شکوفایی در سال ۹۶ به مدت ۶ الی ۷ هفته در قالب کارگروه های شش گانه فعالیت کرد.

مهندس مرتضی شگفت افزود: با تصمیم اعضا، امسال یک هسته مرکزی برای اتاق شکوفایی راه اندازی کرده تا تصمیمات بهتری در این مجموعه اتخاذ شود.

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت با تاکید بر اینکه اتاق شکوفایی به دنبال موازی کاری با مجموعه شورا و شهرداری نیست تاکید کرد: می خواهیم دغدغه هایی را مطرح کنیم که اجرایی شود.

در ادامه جلسه هریک از اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی رشت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.نبود زیرساخت ها در شهر از مشکلات رشت است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.