×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان: ارزیابی فرصتی برای رشد و ارتقاء است

 

ارزیابی عملکرد سال ۹۶ معاونت بهره برداری شرکت سهامی  برق منطقه ای گیلان پایان یافت.

به گزارش گیلان پیام،مهندس عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در جلسه اختتامیه  ارزیابی عملکرد سال ۹۶ معاونت بهره برداری گفت: ارزیابی پله اول راه سرآمدی و بهبود سازمانی هر مجموعه و هر شرکتی است. باید ازاین فرصت در جهت رشد و ارتقاء و بهبود کارهای در دستور کار استفاده کنیم و در حقیقت  انتقال تجارب و شناسایی  نقاط بهبود برای ما فرصت ارزشمندی به وجود می آورد تا از این دانش گرانبهای ارزیابان جای جای کشورمان به بهترین  نحو بهره ببریم.

مهندس عظیم بلبل آبادی افزود: استان گیلان با وسعت ۱۴ هزار کیلومترمربع و با ۵/۲ میلیون  نفر جمعیت ، استان  تقریبا  کم وسعتی  است و همین  وسعت کم با تراکم  و پراکندگی بالای جمعیت چالش هایی را برای ما به وجودآورده است. به همین دلیل اجرای  پروژه های خطوط در گیلان با محدودیت  های  بسیار زیادی روبرو است .

وی اضافه  کرد: در نقطه مقابل چالش ها به زعم ما شرکت سهامی  برق منطقه ای گیلان از نقاط قوت ارزشمندی  برخوردار است  که نیروی  انسانی  و کارکنان  متعهد ، توانمند ، متخصص  و با تجربه و سخت  کوش از جمله این موارد است که نه  تنها  بر تنگناها غلبه می  کنند بلکه  شاهد دستاوردها و موفقیت های زیادی در سالهای   اخیر بودیم .

مدیر عامل شرکت  سهامی برق  منطقه ای  گیلان با اشاره  به دستاوردهای  مهم شرکت گفت :  در زمینه های  مختلف  فنی – مالی – برنامه ریزی – بهره  برداری  – فرهنگی و ورزشی  شاهد  دستاوردهای  مهم و در خور توجهی برای شرکت  سهامی  برق منطقه ای گیلان بودیم و آخرین موارد مربوط به ماههای  پایانی سال  گذشته  است و آن هم  کسب رتبه برتر  رشد معاونت بهره برداری در سطح کشور می باشد.

و یا اینکه  در اسفند ماه  سال گذشته  برای سیزدهمین سال متوالی شرکت سهامی برق منطقه ای  گیلان  موفق به ارائه گزارش  بدون  بند حسابرسی  شد .

وی افزود :  در سال  حمایت از کالای  ایرانی ، شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان  اولین شرکتی است که در بحث ساخت ترانسفورماتور کم صدا  در سطح ولتاژ ۲۰/۶۳  کیلو ولت با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر اقدام کرده است که ظرف چند هفته آینده برق دار خواهد شد .

وی اضافه کرد :  شرکت  سهامی  برق منطقه ای گیلان  برنامه  محور ، فرایند نگر با رویکرد تفکر سیستمی و بکارگیری سیستم مدیریت یکپارچه  همواره  تلاش دارد تا تامین برق پایدار مشترکین را با شعار  اخلاق مدار در روابط انسانی  و نوآور در صنعت  برق کشور  فراهم نماید.

مهندس عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی  برق منطقه ای گیلان  در مورد چرخه  صنعت برق دراین استان گفت :  سه محور تولید ، انتقال و فوق  توزیع و توزیع نیروی برق  از چرخه های صنعت برق هستند که در بخش  تولید در سطح استان  گیلان میزان تولید  بیش از مصرف استان است و ظرفیت نامی تولید  نیروگاهها ۲۸۱۸ مگاوات  است که میزان  مصرف پیک بار غیر همزمان گیلان در تاریخ ۹۶/۵/۱۹ ،  ۱۷۲۰ مگاوات  بود. همچنین در فصل زمستان میزان مصرف استان گیلان  بین ۶۰۰ تا ۷۰۰  مگاوات در نوسان است .

وی افزود: با توجه به  محدودیت های  سوخت فسیلی ، رویکرد ما بکارگیری انرژیهای  بادی  و خورشیدی  است که انرژی های تجدید پذیر و پاک مانند  انرژی بادی در مناطق منجیل  و اطرافش با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ مگاوات موقعیت ممتازی دارد و در قسمت جنوبی استان گیلان نیز  پتانسیل انرژی  خورشیدی وجود دارد و شرایط استان گیلان در بحث انرژی خورشیدی بهتر  از استانهای فارس و کرمان است .

وی اضافه کرد :  ماموریت اصلی  شرکت ،افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه های انتقال و فوق  توزیع است. لذا برای  تحقق  این مهم  به چند موضوع پرداختیم از جمله  افزایش  بهره وری کارکنان  شرکت است که در همین راستا  گواهینامه ایزو۹۰۰۱ و HSE سال گذشته  اخذ شد و از بهمن  ماه  سال گذشته  نیز پروژه حرکت در مسیر  بهره وری  کار ارزشمندی با ۳ محور اساسی  شامل  استقرار نظام آراستگی  محیط کار ،  تعیین  مسیر حرکت سازمان  و اجرای  نظام بهبود مستمر کلید خورد که این  پروژه طی ۱۸ یا ۲۰ ماه به بهره برداری  خواهد رسید.  وی آنگاه  به  انتقال بدهی  شرکت برق منطقه ای گیلان به دولت و فرآیند دشوار  پیگیریهای  لازم  اشاره کرد و گفت : برای  اولین بار حدود ۳۲  میلیارد  تومان اصل بدهی  شرکت  سهامی  برق منطقه ای  گیلان حسب  ضوابط  و مقررات ماده (۶) رفع موانع تولید رقابت پذیر به بدهی  دولت  منتقل شد که این اقدم مهم  و در خور توجه از اهمیت  ویژه ای  برخوردار است و علاوه   برآن  نیز ۶۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی  شرکت تا پایان  سال ۹۵ آن هم حسب  ضوابط  و مقررات  پس از پیگیریها  و جلسات  متعدد صفر شد. همه این  اقدامات  مرهون تلاش های کارکنان  متعهد – پر تلاش  و سخت کوش شرکت  سهامی برق منطقه ای گیلان است .

گفتنی است که دراین ارزیابی  مهندس   قادر نژاد ، مهندس  پور کرمان ،  مهندس   وهاب زاده  ، مهندس قوپرانلو ، مهندس  سارانی  نژاد و مهندس  علیرضا پور از  ارزیابان شرکت توانیر  به اتفاق  جمعی  از مهندسین،  کارشناسان ، معاونین و پیمانکاران به مدت ۵ روز در ۵ حوزه تخصصی ، ۴ حوزه میدانی  و یک حوزه ستادی  به ارزیابی از معاونت بهره برداری شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان پرداختند. دراین ارزیابی  ها ۱۰ خلاقیت  شرکت  سهامی  برق منطقه ای گیلان در  بخش  های  مختلف ارائه شد و در این خصوص بحث و تبادل نظر انجام شد. در ادامه ارزیابان شرکت توانیر؛ تسریع  در سیستمی کردن فرآیندها ، توجه  به مقوله  اتوماسیون ، تعمیرات ، آموزش و …  را از جمله نقاط قابل بهبود شرکت عنوان کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.