×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری گردشگری سبز و پایداری گردشگری در گیلان

استاندار گیلان در نشست با سرمایه گذاران احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان بر ضرورت شکل گیری گردشگری سبز و پایداری گردشگری در گیلان تاکید کرد .

 

به گزارش گیلان پیام، دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در محل دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در محورهای اصلی و فرعی به صورت متحدالشکل را ازجمله اهداف شکل گیری مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان برشمرد و اذعان داشت : این مراکز در مساحت کوچک ، خدماتی نظیر سوختگیری و شستشوی خودرو ، سرویس بهداشتی و غرفه هایی نظیر فروش محصولات محلی و صنایع دستی را به گردشگران در سراسر جاده های بین شهری و روستایی ارائه خواهد داد .

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق بررسی های اولیه احداث این مراکز در محورهای اصلی با فاصله ۶ الی ۷ کیلومتری و در جاده های فرعی و روستایی با فاصله بیشتر شکل خواهد گرفت افزود : سیما و منظر این مراکز باید متناسب با معماری  بومی و سنتی گیلان باشد .

وی خودکفا و درآمد زا بودن این مراکز را عامل مهم در پایدار ماندن آن دانست و تصریح کرد : هدف ما بر این است تا به گردشگری سبز وپایداری گردشگری در استان دست یابیم .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی جهت ارائه طرح متناسب برای احداث این مراکز خدماتی تصریح کرد : امیدواریم بتوانیم با طراحی معماران متخصص و خوش ذوق شاهد شکل گیری مراکز خدماتی زیبا و سازگار با معماری بومی و محلی  استان باشیم .

دکتر سالاری با بیان اینکه ترجیح ما بر این است که این مراکز به صورت زنجیره ای مدیریت شوند افزود : در جهت تحقق این مهم می توان از شرکت های سرمایه گذاری توانمند که قابلیت احداث و اداره این مراکز خدماتی را داشته باشند بهره گرفت .

گفتنی است : در این نشست ۲ تن از سرمایه گذاران به ارائه طرح و پیشنهادات خود در جهت احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان پرداختند/انتهای پیام.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.