×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه طرح های سالمسازی گیلان،با هدف افزایش رفاه اجتماعی

معاون عمرانی استاندار گیلان:هدف از اجرای طرح های سالمسازی سواحل استان علاوه بر توسعه گردشگری دریایی، ایجاد رفاه عمومی و نشاط اجتماعی است.

 

به گزارش گیلان پیام،  جلسه ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان به ریاست حجت شعبان پور برگزار شد.

در این نشست معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سواحل در رونق گردشگری و توسعه اشتغالزایی ،ساماندهی سواحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون مراکز تفرجگاهی دریایی و شناگاه ها، تلاشی ارزشمند برای رونق این صنعت در گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان از ۹شهرستان ساحلی برخوردار است که طرح سالمسازی آنها در خور گیلانیان و گردشگران این استان نیست،به تخصیص ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فنی اعتباری برای ساخت و تجهیز طرح های مذکور اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای ۳شهرستان آستارا،انزلی و لنگرود ؛بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گیلان بعنوان متولی انتخاب شده و اجرای طرح با رعایت کامل قوانین و مقررات مورد بررسی و اقدام قرار دارد.

شعبان پور توجه به ضرورت های زیست محیطی،طبیعی و زیرساختی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: استفاده از سازه های چوبی و سایر مصالح همسو با طبیعت از تاکیدات استاندار محترم برای اجرای طرح های ساحلی و تالابی به شمار می آید.

معاون عمرانی استاندار گیلان هدف از اجرای طرح های سالمسازی مذکور را ایجاد رفاه عمومی و نشاط اجتماعی خواند و اذعان کرد: توجه به قوانین،بخشنامه ها و تبصره های موجود در تمامی مراحل اجرای طرح مورد نظارت قرار می گیرد.

این مقام مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته درخصوص صیانت از تالاب انزلی طی مدت اخیر اشاره نمود و با تقدیر از اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با متصرفین به حریم سواحل و تالاب های گیلان، خواستار رفع آثار باقی مانده از خلع ید در مناطق مذکور شد.

شعبان پور به سایه بان ها و شناورهای غیرمجاز سواحل گیلان نیز اشاره کرد و خاطرنشان نمود:در راستای ساماندهی شناور و سایه بان های موجود،طرح پلاک گذاری  و کددار نمودن آنها با جدیت دنبال خواهد شد تا تهدیدهای احتمالی به فرصتی برای توسعه گردشگری ساحلی مبدل شود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.