×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان مطرح کرد: ساخت دو هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان به مناسبت فرارسیدن ۱۴ اسفند آغاز هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد، پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رشت گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری ارائه داد.

 

به گزارش گیلان پیام ؛ علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه کمیته امداد بر اساس اندیشه دینی و فقهی حضرت امام (ره) و با هویت دینی، جهادی و عام‌المنفعه تأسیس شد، گفت: امام خمینی (ره) همواره توجه خاصی به اقشار ضعیف جامعه داشتند و کمیته امداد هم باهدف ارائه خدمت به مستضعفان و پابرهنگان که نقش برجسته‌ای در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشتند تأسیس شد.

 

وی با تأکید بر اینکه همگان باید پیام‌آور احسان، نیکوکاری و انفاق در جامعه اسلامی باشیم تا عزت‌نفس و کرامت محرومان حفظ شود، افزود: توانمندسازی خانوارها با محوریت ایجاد اشتغال از اهداف مهم کمیته امداد و شکوفایی استعدادها، تأمین خوداتکایی و تقویت و رشد اعتقادی خانواده‌ها با ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی از دیگر اهداف این نهاد است.

 

محمدی با اشاره به اینکه امروز نگاه کمیته امداد مبتنی بر مشارکت مردمی است، ادامه داد: این نهاد به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات محرومان نیست و نیازمند همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه است.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی و ولایی هیچ نقشی در تولید فقر ندارد بلکه برای کاهش فقر که از روش‌های مختلف طبیعی، مترقبه و غیرمترقبه در جامعه تولید می‌شود تلاش می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کمک‌های مردمی در بخش صدقه، زکات و انفاقات در سال جاری، خاطرنشان کرد: این افزایش کمک‌ها نشان‌دهنده اعتماد مردم به مجموعه کمیته امداد است و مسئولیت ما را در مقابل ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان افزایش می‌دهد.

 

وی به واگذاری هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان شهری و روستایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: دو هزار واحد مسکن هم با مشارکت سپاه پاسداران در حال ساخت است و تعمیرات و بازسازی دو هزار مسکن هم در دستور کار قرار دارد که قول مساعدت ۶۰ میلیارد تومانی برای تحقق این امر از سوی دکتر نوبخت و مهندس فتاح داده‌شده است..

 

محمدی با اشاره به اختصاص ۲۲ میلیارد تومان توسط دولت به کمیته امداد گیلان در ماه مبارک رمضان ۹۵ خاطرنشان کرد: با این مبلغ بهسازی ۵۰۰ واحد مسکونی، ۵۰۰ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ۸ میلیارد از معوقات مسکن مددجویان گیلان پرداخت شد که درمجموع ۳ هزار و ۹۱۰ نفر از این مزایا برخوردار شدند .

 

وی در پایان به برگزاری جشن نیکوکاری در تاریخ‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار استان گیلان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر استان اهداء و یا با شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۱۳#  به‌حساب نیازمندان واریز کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.