×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید بر سه کد درآمدی خاص شهرداری رشت در دیدار با نمایندگان

 

دیدار دکتر نصرتی شهردار رشت با دو نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش گیلان پیام،مسعود نصرتی در این جلسه با بیان اینکه ما در شهرداری رشت با گرفتاری هایی روبرو هستیم که به سالهای قبل برمی گردد اظهار داشت: امروز بدهی شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: وضعیت بودجه شهرداری رشت منطقی نیست و فشارهایی برای ما وجود دارد که باید مرتفع شود .

شهردار رشت با اشاره به املاک شهرداری تصریح کرد: املاک طبق قانون باید برای پروژه های عمرانی صرف شود و اگر شرایط شهرداری عادی بود ما به سراغ وام و فروش املاک نمی رفتیم.

نصرتی گفت: سه کد وام، املاک و انتشار اوراق همیشه باعث متورم شدن بودجه بوده و گاها درآمد تحقق نیافته ولی هزینه های آن انجام شده است. ما قراردادهای عمرانی بسته ایم و هزینه شده است و من امروز برای شورا رسما مکاتبه کرده ام که بسیاری از این تعهدات امروز آرای دادگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر پرداختی به بسیاری از پیمانکاران که پای شهرداری ایستاده اند صورت نگیرد قدم از قدم نمی توانند بردارند .

شهردار رشت افزود: وام، انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه برای پروژه های خاص فعالیتهایی است که همه شهرداری ها انجام می دهند ، ما به هر دنده ای بچرخیم یکسری هزینه ها مانند رفت و روب و جمع آوری زباله ها و … را باید انجام دهیم و هزینه های جاری ما اجتناب ناپذیر است .

وی با اشاره به برنامه های ساخت و ساز و آبادانی در منطقه ۵ گفت: اگر این کار انجام شود و پیمانکاران بزرگ زمینها را از ما به عنوان منابع تحویل بگیرند کارها پیش می رود تا زمانی که پیمانکاران کلان رشت مطمئن نبودند همراهی نمی کردند ولی به محض اینکه احساس کردند کار شروع می شود ورود کردند.

نصرتی تصریح کرد: طبیعتا راحت تر است بودجه ۵۰۰ میلیاردی بسته شود و کارها پیش برود اما وقتی زیر بار این بودجه با این شیوه می رویم گرفتاری و سختی هم دارد و احتیاج است که به ما کمک شود و این امر از نظر ما شدنی است. همه با هم باید همدل شوند تا کارها راه بیفتد و گرنه نمی توان ریسک کرد و باید با بودجه اندک کارها را پیش برد.

شهردار رشت افزود: ما باید کاری کنیم تا این سه کد خاص به نتیجه برسد و مقدمات آنها را فراهم کنیم. بانکها باید همراهی کنند و انتشار اوراق حمایت نمایندگان را نیاز دارد .

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت در مسکن مهر ورود کرد در حالی که هیچ شهرداری در کشور ورود نکرده است گفت: ۲۹ میلیارد تومان باید هزینه های ما پس گرفته شود و مابقی هزینه های مسکن مهر را باید خود دولت هزینه کند . ما موردی موضوعات را بررسی می کنیم و جدیدا با فشار و ارائه مستندات برخی از سازمانها و ادارات پذیرفته اند به شهرداری بدهکار هستند.

نصرتی با اشاره به ۷۵۰ پرونده از شهرداری در دیوان اظهار داشت: بین ۱۴ کلانشهر ما رتبه ۵ را از نظر تعداد پرونده ها داریم و زمانی که جمعیت را ورود دادند ما نفر اول شدیم.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات اجرایی شدن تراموا افزود: اگر مشکلات حل شود کارها سریع تر انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مالی زباله سوز سراوان افزود: باید این مشکلات حل شود تا پیمانکار کار را شروع کند .

غلامعلی جعفرزاده با بیان اینکه در ابتدا باید ردیفهای هزینه را مشخص کنید اظهار داشت: در بخش درآمدها دو موضوع کمکهای دولتی و منابع دولتی و درآمدهای داخلی در اشکال مختلف، را از هم جدا کنید.

نماینده های مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مشخص شود که شهرداری رشت از ظرفیتهای قانونی به چه میزان بهره گرفته است و اجحاف های شده در حق شهرداری مشخص شود تا برای دفاع از حقوق شهرداری ما وارد عمل شویم.

وی با اشاره به بودجه شهرداری در سال ۹۵ و ۹۶ گفت: اولویت بندی پروژه ها و تعیین درصد پیشرفت پروژه ها مدنظر باشد و باید شهرداری افزایش درآمد داشته باشد. توجه شود که برای افزایش درامد ما نمایندگان مجلس کجا می توانیم به شما کمک کنیم و باید این امر از سوی شهرداری تعریف شود موضوعات مختلفی در شهرداری وجود دارد که اگر لیست شود بسیار است اما کارهایی را که از عهده نمایندگان برمی آید مشخص شود و حتما شهردار نیز برای اینکه بودجه واقعی تر شود تدابیری دارد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه نمایندگان در کنار شهرداری هستند تصریح کرد: مطالبات شهرداری از وزارتخانه های دولتی را به ما نمایندگان بسپارید .

وی با تاکید بر پی گیری های خود برای اجرایی شدن پروژه قطار شهری رشت گفت: من کپن خود را برای این پروژه خرج کردم و هر کاری از دستم بر بیاید برای انجام آن کوتاهی نمی کنم .

وی با اشاره به طرح باز آفرینی رشت تصریح کرد: یکی از شهرهای موفق در حوزه بافت فرسوده گچساران است که شهر را دگرگون کرده اند ، رشت نیز باید از شهرهای موفق الگو گیری کند من در طی چند روز آینده سفری به این شهر خواهم داشت.

جعفرزاده در این جلسه با توجه به مشکلات مطرح شده در مورد زباله سوز سراوان با توجه به افزایش قیمت دلار و نیاز به افزایش اعتبار از ۲۳ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان که از قبل تعیین شده بود تماس تلفنی با دکتر افشانی رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور برقرار کرد که ایشان طی این تماس گفت: مهم ترین فعالیت ما هم مدیریت پسماند است در مورد تقاضای شهرداری رشت اصلاحیه و مستندات کافی که پاسخگوی این امر باشد ارسال شود تا هر گونه کمکی از دستمان برآید انجام می دهیم و این مهم انجام می شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تحلیل شهرداری این است که اگر امکانات محقق شود ما به نقطه مورد نظر می رسیم .

وی خاطرنشان کرد: حال سوال این است که نمایندگان مجلس چه کمکی می توانند بکنند ؟ باید از سوی شهرداری خواسته ها مشخص شود تا ما نمایندگان پیگیر آنها باشیم.

کوچکی نژاد افزود: پیمانکاران اگر مقداری از طلب خود را بگیرند آرامش می گیرند و با شهرداری همراه می شوند و در یک ماه باقی مانده از سال شهرداری به صورت اضطراری به ما بگوید چه کاری از ما برمی آید تا گره ها را رفع کنیم.

فرهام زاهد رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در سالهای گذشته تعامل خوبی با مجمع نمایندگان برقرار نشد گفت: در بحث سرمایه گذاری و فروش املاک مشکلات بسیاری وجود دارد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.