×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری استان: توجه به معضلات اقتصادی و تلاش جهت رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مردم نقش موثری در کاهش مراجعات مردم به دادگستری دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان در این نشست با اشاره به افزایش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصدی ورود پرونده ها به دادسراها و دادگاه ها در ۹ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، آن را زنگ خطری برای مسئولین دانست.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان به نقل از گیلان پیام، نشست شورای قضایی استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان و روسای سازمان های تابعه قوه قضائیه در گیلان و معاونین قضایی در دادگستری گیلان برگزار شد.

 

در آغاز این نشست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه الزهرا (س) را تسلیت گفت.

 

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی  در ۴ دهه گذشته از جانفشانی و ایثارگری جوانان وطن و شهدا سرچشمه گرفته است عنوان نمود: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان شاهد ایثارگری و از خودگذشتی مردم و پایبندی آنان به آرمان های مقدس امام راحل و پیروی از رهنمون های مقام معظم رهبری هستیم.

 

رئیس شورای قضایی استان خدمت صادقانه به مردم را پاسخی اندک به سیل فداکاری آنان به انقلاب و نظام دانست و افزود: موظفیم هرچه در توان داریم در راه اعتلای کشور و نظام به کار گیریم تا رضایت مردم حاصل شود.

 

احمد سیاوش پور با بیان اینکه بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر است گفت: براساس سیاست های ابلاغی رئیس محترم قوه قضائیه در مسیر ایجاد بسترهای لازم اقتصاد مقاومتی و تسهیل امور قضایی برای سرمایه گذاران، دستگاه قضایی استان همراه و همگام سایر دستگاه ها به پیش می رود.

 

وی با اشاره به افزایش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصدی ورود پرونده ها به دادسراها و دادگاه ها در ۹ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، آن را زنگ خطری برای مسئولین دانست و گفت: توجه به معضلات اقتصادی و تلاش جهت رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مردم نقش موثری در کاهش مراجعات مردم به دادگستری دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان در پایان سخنان خود در این نشست با گلایه از حجم بالای پرونده های قضایی در محاکم استان عنوان نمود: قضات و کارکنان دستگاه قضایی جهت رسیدگی عادلانه و با سرعت به دعاوی مردم از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.