×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری استان: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

رئیس کل دادگستری استان: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

 

به گزارش گیلان پیام، رئیس کل دادگستری استان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

 

رئیس کل دادگستری استان در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع عملیاتی کردن راهکارهای کنترل و کاهش جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح با تسلیت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان نمود: خدا را شاکریم که به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری ملت بزرگ ایران و هدایت های مقام معظم رهبری، به آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران و  امام راحل پایبنده مانده و در دنیا نیز سربلند هستیم.

 

رئیس شورای قضایی استان با قدردانی از تلاش همه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت مرزها و قدرت کشور در منطقه و جهان را مرهون پاسداری و از خودگذشتگی این نیروها دانست و بیان داشت: مردم نیز باید با حضور نیروهای مسلح در کنار خود احساس امنیت و آرامش کنند.

 

احمد سیاوش پور با اشاره به روند افزایش تعداد پرونده های قضایی در کشور آن را آسیبی برای مردم و نظام برشمرد و گفت: قوه قضائیه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی تلاش کرده است تا در قالب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و اتخاذ و اجرای سیاست های پیشگیرانه در راستای کاهش تعداد پرونده ها گام بردارد.

 

رئیس کل دادگستری استان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

 

وی همچنین افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان استان و حضور کارشناسان حقوقی در بین مردم و در مساجد این آگاهی های حقوقی را ارتقا دهیم.

 

وی تقویت ایمان در دل مردم و تکیه آنها بر باورهای دینی را بهترین راه پیشگیری از آسیب ها دانست و گفت: در حوزه فرهنگی و تربیتی باید نسبت به مقام سازی مردم خصوصا جوانان اقدامات بیشتری صورت گیرد تا افکار جامعه در مقابل هجمه های فضای مجازی ایمن سازی شود.

 

سیاوش پور استفاده از ابزارهای نظارتی و کنترل الکترونیکی را از دیگر راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم در دنیا عنوان نمود و بیان داشت: در این زمینه با خلاهایی مواجه هستیم که لازم است مسئولان امر با در نظر گرفتن هزینه بسیار اندک این ابزارها در مقابل هزینه های گزاف اجتماعی وقوع جرائم نسبت به این امر اهتمام بیشتری  ورزند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.