×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آرامش بازار لاستیک خودرو با افزایش ۶ درصدی تولید / جریمه ۱۲ هزار میلیاردی متخلفین در بازار گیلان

گیلان پیام/ تیمور پورحیدری در جلسه تنظیم بازار استان که صبح امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: تولید لاستیک خودرو در اواخر سال گذشته با افزایش ۶ درصدی روبرو شد که در حال حاضر بازار لاستیک استان نسبتاً دچار آرامش شده است.

وی با بیان اینکه با کشف برخی احتکار های لاستیک، فضا برای متخلفین ناامن شد افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار ۹۹۸ پرونده تخلف تشکیل شده که منجر به جریمه ۱۲ هزار میلیارد ریالی و ارسال به تعزیرات جهت اعمال قانون شده است لذا برخورد با هرگونه احتکار و گرانفروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

دکتر پورحیدری اضافه کرد: در خصوص لاستیک خودرو در اواخر سال گذشته افزایش ۶ درصدی تولید لاستیک سبک انواع خودرو ها را داشتیم و در حال حاضر وضعیت بازار لاستیک استان نسبتاً مناسب بوده و برخورد با هرگونه احتکار و گرانفروشی در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان پیرامون کسری برخی اقلام نظیر شکر در بازار تحلیل ارائه کرد و گفت: بزرگترین تولید کننده شکر در جهان برزیل و هند هستند که به دلیل خشکسالی با کاهش ۲۵ درصدی تولید شکر مواجه شده اند و این مسئله سبب افزایش نسبی قیمت شکر در بازارهای جهانی و از جمله در کشور ما هم شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در دنیا ۱۹ و نیم کیلو گرم و در کشور ما ۲۹ کیلوگرم است افزود: یعنی ما ۹ونیم کیلو بیشتر از میانگین جهانی مصرف شکر داریم و سالانه نیازمند واردات بیش از یک میلیون تن شکر در کشور هستیم که مواد اولیه برخی صنایع غذایی به شکر وابسته است.

مدیرکل صمت گیلان در خصوص عملکرد بازرسی استان واصله از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، خاطرنشان کرد: در گروه خودرویی و لوازم یدکی ؛ در حوزه لوازم خانگی و در حوزه مصالح ساختمانی از نظر تعداد پرونده ی تخلف تشکیل شده جزء ۵ استان برتر در کشور هستیم.

وی در پایان در تشریح عملکرد یک ماهه سامانه ۱۲۴ گفت: در یک ماه اخیر ۱۸۸۰ گزارش مردمی به صورت تلفنی دریافت نموده ایم و ۱۴۵ گزارش تخلف نیز به صورت حضوری وصول شد که بیشترین گزارشات دریافتی در خصوص خوار و بار، نان، نمایندگی خدمات پس از فروش لوازم خانگی، مرغ، گوشت و … می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.