×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
موافقت شورا با کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت/ نارضایتی شهروندان از وضعیت رفت و روب / چاره اندیشی به منظور رفع مشکلات فاضلاب شهری

گیلان پیام/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به نیمه خرداد ماه اظهار کرد: سیزدهم خرداد ماه مصادف با سالروز ارتحال آیت الله احسانبخش نماینده محترم ولی فقیه در گیلان بود که خدمات شایانی را برای رفع مشکلات استان بالاخص در سال‌های دفاع مقدس انجام دادند .

محمد حسین واثق کارگرنیا به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : اندوه و فراق از دست دادن بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) همواره در قلب و یاد عاشقان خمینی کبیر پابرجاست

شهروندان از وضعیت رفت و روب رشت رضایت ندارند

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد قرار داد ۳۰۹ میلیارد تومانی به منظور رفت و روب شهر رشت اظهار کرد: اگر پیرامون وضعیت رفت و روب شهر رشت از شهروندان سوال شود ، یقینا رضایتمندی از بابت وضعیت نظافت رشت ندارند.

سید حسین رضویان با بیان اینکه در قرار داد منعقد شده ما بین شهرداری رشت با شرکت سبز زیور تمامی موارد پیرامون زباله ها در نظر گرفته شده است افزود: به غیر از جمع آوری زباله اقدام دیگری توسط این شرکت انجام نمی شود و این در حالی است که در این قرار داد به تمامی چرخه پسماند اشاره شده است.

وی با قرائت بندهایی از این قرار داد بیان کرد: تفکیک زباله تر و خشک ،لکه گیری معابر، لایروبی جوی ها ، حمل زباله ،پاکسازی جوی ها از فاضلاب و… در این قرار داد گنجانده شده است و حتی جمع آوری سگ های بلاصاحب و جوندگان نیز بر عهده این شرکت است که متاسفانه تا کنون مورد توجه نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شستشوی معابر شهری، سطل های زباله ،شستشوی پل های هوایی تصریح کرد: لجن و کثافت تمام سرویس بهداشتی سبزه میدان را فرا گرفته است و این در حالی است که این بندها در قرار داد منعقد شده ما بین شهرداری رشت با شرکت سبز زیور قرار دارد.

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه سید حسین رضویان به مدت یک سال ریاست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت را بر عهده داشت اظهار کرد: طی مدت یک سال که ریاست کمیسیون را رضویان بر عهده داشت ، انتظار می رفت از این شرکت مطالبه گری کند.

چاره اندیشی به منظور رفع مشکلات فاضلاب شهری در رشت

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهداشت محیط برای بقا و سلامت انسان بسیار تاثیر گذار است اظهار کرد: بهداشت محیط تمام جنبه های شیمیایی و بیولوژیکی را شامل می شود .

حسن کریمی کرنق به تعریف بهداشت جهانی پیرامون شهر سالم اشاره کرد و گفت : شهر موجود زنده ای است که سلول های آن از انسان ها تشکیل می شود و نقش موثری در سلامت محیط شهر ایفا می کند.

وی با بیان اینکه نداشتن فاضلاب شهری یکی از دغدغه های مهم شهر است تصریح کرد: به واسطه فقدان فاضلاب شهری ، ساکنین برخی از محلات رشت با مشکلات فراوانی مواجه هستند و در این رابطه از تمامی همکاران شورا و علی الخصوص نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم برای رفع این مشکل با جدیت چاره اندیشی کنند.

ایجاد سامانه به منظور بررسی و پیگیری مشکلات حوزه حمل و نقل در رشت

مسعود عباس نژاد یکی از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به مصوبه وزارت کشور پیرامون ایجاد سامانه ای در مجموعه حمل و نقل مبنی بر پیگیری شکایات مردمی در این حوزه اظهار کرد: چنانچه مشکلی ما بین رانندگان و شهروندان ایجاد شود می توانند از طریق این سامانه مشکلات و شکایات خود را مطرح و پیگیری کنند و این موضوع در قالب یک لایحه از سوی شهرداری رشت به شورا ارسال شده است .

اعضای شورا با لایحه ایجاد سامانه به منظور بررسی مشکلات در حوزه حمل و نقل موافقت کردند.

لایحه کمک مالی به باشگاه سپیدرود رشت به مبلغ پانصد میلیون تومان در جلسه امروز شورا بررسی شد.

همزمان با شروع لیگ به سپیدرود کمک کنیم

عضو شورای شهر رشت با مخالفت پرداخت این مبلغ به باشگاه سپیدرود اظهار کرد: لیگ به اتمام رسیده است و چنانچه ما این مبلغ را پراخت کنیم ممکن است مالک جدید تغییر کند و بعد این هزینه در جایی دیگر پراخت شود.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در حال حاضر زمان کمک کردن به سپیدرود نیست افزود: باید منتظر شروع لیگ باشیم و این مبلغ واقعا برای تیم هزینه شود و در حال حاضر متولی این تیم مشخص نیست.

موافقت رئیس شورا با کمک به سپیدرود

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با موافقت پرداخت کمک مالی به باشگاه سپیدرود رشت اظهار کرد: بهتر است با پرداخت کمک مالی به این باشگاه مردمی با قید شروط اینکه این کمک مالی فقط به منظور پرداخت حقوق بازیکنان در این فصل انجام شود موافقت کنیم.

اعضای شورا با لایحه کمک پانصد میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت با قید شروطی خاص موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه به حضور دو شهردار منطقه دو و سه رشت به منظور پاسخگویی به دو موضوع اشاره کرد گفت : وضعیت نامناسب کف پوش بازار رشت در منطقه دو، عدم اجرای پروژه گذر خوراک در شهرداری منطقه سه و.. از دلایل دعوت از دو شهردار منطقه به جلسه امروز شورا است.

بهره برداری از سرویس بهداشتی در شهرداری منطقه دو رشت تا پایان شهریور

شکیب شهردار منطقه دو رشت در این جلسه با اشاره به پیگیری های انجام شده به منظور احداث سرویس بهداشتی در منطقه دو رشت اظهار کرد: پس از مصوبه شورا مبنی بر ترک تشریفات پیرامون احداث سرویس بهداشتی ، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و تا پایان شهریور ماه سرویس بهداشتی بانوان و آقایان بر اساس استانداردها در محدوده شهرداری منطقه دو رشت به بهره برداری می رسد.

ناهمگونی فضای بوستان ملت با گذرخوراک

شهردار منطقه دو رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر رشت برندهای مختلفی در اختیار دارد اظهار کرد: فضایی که در پارک ملت وجود دارد با مبحث راه اندازی گذر خوراک همگون نیست .

حامد حیدری با بیان اینکه تقاضا دارم گذر خوراک رشت در مکان دیگری تعریف شود افزود: به نظر بنده راه اندازی آکواریوم در بوستان ملت رشت بسیار بهتر است و با سرمایه گذار نیز در این باره صحبت کرده ایم.

بی اعتمادی سرمایه گزاران نسبت به سرمایه گذاری در رشت با تغییر مداوم پروژه

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورا به استناد نظرات شهرداری رشت با لایحه ایجاد گذر خوراک در بوستان ملت رشت موافقت کرده است اظهار کرد: شورا در ابتدا با این موضوع موافق نبود اما با اصرار شهرداری رشت، در نهایت شورا با این لایحه موافقت کرد و زمانی که شورا لایحه ای را مصوب می کند برای شهرداری رشت لازم الاجرا است .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه تعویض مداوم پروژه ها موجب بی اعتماد شدن سرمایه گزاران می شود افزود: این پروژه مدتهاست که مطرح شده است و حالا نیز با توجه به اینکه در تیر ماه دومین سالانه رشت در حال برگزاری است باید این گذر در اسرع وقت احداث شود.

ایجاد حق قانونی برای پیمانکار پروژه گذر خوراک

سید شمس شفیعی عضو شورای رشت نیز با تایید سخنان رئیس شورای رشت پیرامون وضعیت گذر خوراک در بوستان ملت رشت اظهار کرد: تغییر این پروژه می تواند برای پیمانکار حق و حقوق قانونی ایجاد کند و می تواند از شهرداری رشت تقاضای ضرر و زیان کند و به همین علت با تغییر مکان پروژه گذر خوراک مخالف هستم .

احداث آکواریوم نیازمند پارکینگ است

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این باره با اشاره به اینکه باید در تفکرات و عملکرد وحدت رویه وجود داشته باشد اظهار کرد: در سال نخست فعالیت شورا موضوع اطلس سرمایه گذاری جامع شهر مطرح شد و قرار بود ظرفیت های سرمایه گذاری بر اساس آن اطلس مطرح و اجرایی شود اما متاسفانه هنوز اطلس سرمایه گذاری در همان مراحل اولیه قرار دارد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه موضوع کلنگ احداث گذر خلاق در تیر ماه سال جاری پیش تر به رسانه ها اعلام شد افزود: احداث آکواریوم نیازمند یک فضای پارکینگ مناسب است و پارک ملت به دلیل فقدان فضای پارک مناسب، شرایط احداث آکواریوم را ندارد و بهتر است هر چه سریعتر گذر خوراک اجرایی شود.

۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کودآلی

رئیس شورای رشت با مخاطب قرار دادن شهردار رشت اظهار کرد: شخص شهردار در ابتدای شروع فعالیتش اعلام کرد که یار دوازدهم شورا است و در جلسات شورا به منظور تعامل بیشتر حضور پیدا می کند و پس از این نیز شهردار رشت می تواند بدون دریافت دعوتنامه در جلسات صحن شورای رشت حضور داشته باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا به مشکلات کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار تن زباله باز در کارخانه کودالی وجود دارد و این موجب نگرانی اعضای شورا در حفظ سلامت شهروندان شده است .

وی با بیان اینکه محل دفنگاه سراوان در حدود چهل سال پیش به نادرستی تعریف شد افزود: ما وارث اشتباهات دیگران در این حوزه هستیم و انتظار داریم ورودی ها زباله به سراوان کاهش پیدا کند و نسبت به برنامه در موضوع دفنگاه سراوان هشت درصد عقب هستیم و محل دفنگاه جدید باید هر چه سریعتر معرفی و تجهیز شود .

کارگرنیا با قدردانی از پیگیری های استاندار گیلان و معاون عمرانی استانداری پیرامون رفع مشکلات دفنگاه سراوان افزود : ان شاا با پیگیری های انجام شده مشکلات مربوط به دفنگاه زباله در سراوان در اسرع وقت برطرف شود.

جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به منظور رفع مشکل پسماند رشت

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مورد پسماند جلسات متعددی برگزار شده است اظهار کرد: خواسته نخست مدیریت استان ، رفع مشکل پسماند است و با پیگیری های انجام شده ده میلیارد تومان اعتبار دولتی هفته گذشته جذب شد.

رحیم شوقی با بیان اینکه برای مدیریت پسماند الگویی را تعریف کرده ایم افزود: تا پایان برج هشت سال جاری ، زباله های سطح شهر تماما مدیریت و پردازش می شود و رئیس شورا نکاتی که درباره دفنگاه سراوان اعلام کرد ، کاملا بحق است.

وی با تاکید به اینکه مدیر جدید پسماند رشت از نیروهای پر تلاش است بیان کرد: بنده ۲۴ ساعته در خدمت اعضای شورا به منظور رفع مشکلات شهر هستم و در تلاشیم تا با افزایش جذب اعتبارات دولتی بتوانیم بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه های عمرانی را تامین کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه تا کنون ما بین شورا و شهرداری تعامل خوبی برقرار بوده است گفت : معتقدم رفع مشکلات نیازمند تعامل شورا و شهرداری است.

پیگیری روند اجرای ممیزی املاک در شهرداری منطقه چهار رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حدود سه هفته پیش شهردار رشت خبر خوشی مبنی بر آغاز ممیزی املاک در شهرداری منطقه چهار اعلام کرد اظهار کرد: شهردار منطقه به منظور پاسخگویی پیرامون روند اجرای این پروژه در جلسه هفته آینده شورا حضور پیدا کند.

تداوم حضور در برخی از جایگاهها منجر به فساد می شود

عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تداوم حضور برخی از کارشناسان موجب فساد در شهرداری رشت می شود اظهار کرد: برخی از این کارشناسان بالغ بر هفت الی هشت سال است که در یک جایگاه حضور دارند که ممکن است خدای ناکرده به بروز برخی از فسادها بیانجامد و باید در جابجایی ها به این موارد توجه شود.

محسن سماکچی با بیان اینکه در جابجایی ها از نیروهای کارآمد استفاده شود افزود: افراد ناکارآمد نباید پست و جایگاه داشته باشند و چنانچه تمایل به جایگاه دارند باید سطح خود را ارتقا دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.