×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
نیاز ضروری مردم بندر کیاشهر به مرکز جامع سلامت ویژه/ مرکز جامع سلامت دستک شبانه‌روزی می‌شود

گیلان پیام/ نشست شورای سلامت شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، مهندس ابراهیم نجفی اسپیلی – نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و مهندس خسرو آرنگ – فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تقدم بهداشت بر درمان، اظهار کرد: ما بازدیدهای میدانی شهرستان‌ها را از خانه‌های بهداشت آغاز می‌کنیم، چون اعتقاد داریم بهداشت بر درمان ، مقدم است.
وی از آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر خبر داد و افزود: بندر کیاشهر شهری ساحلی است و نیاز مردم منطقه به داشتن مرکز جامع ویژه، ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مساحت یک مرکز جامع سلامت، نهایتاً ۶۰۰ مترمربع است، گفت: مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر با بخش‌های مختلف و تجهیزات مدرن در مساحتی بیش از یک هزار و ۸۰۰ مترمربعی ساخته خواهد شد.
وی از یکپارچه شدن سرویس خدمات‌دهی اورژانس در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: علاوه بر توسعه ناوگان اورژانس آستانه‌اشرفیه، باید نیاز نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان با انتقال بیماران از مرکز استان به شهرستان جبران شود.
دکتر آشوبی با اشاره به فعال بودن ۷۰ تخت فعال در بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه، تصریح کرد: نظارت بر ارائه خدمات درمانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه باید تشدید شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آشوبی همچنین از پیگیری‌ها برای شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت دستک آستانه‌اشرفیه به جهت خدمت بهینه به مردم منطقه خبر داد.
مهندس ابراهیم نجفی اسپیلی – نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های دانشگاه در راستای رفع محرومیت‌ها از شهرستان، اظهار کرد: شبانه‌روزی کردن مرکز جامع سلامت دستک، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، احداث مرکز جامع سلامت ویژه در بندر کیاشهر و همچنین تخصیص آمبولانس و نیروی انسانی پزشک و پرستار، از مهم‌ترین مطالبات مردم در شهرستان است.
مهندس خسرو آرنگ – فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای نظام سلامت در شهرستان آستانه‌اشرفیه، احصا شده و خوشبختانه در جهت رفع آن تلاش نیز شده است که نمونه آن احداث مرکز جامع سلامت ویژه بندر کیاشهر بوده است.
وی گفت: شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در بخش‌هایی کمبود دارد و لازم است به سرانه سلامت این شهرستان به ویژه در بندر کیاشهر توجه ویژه‌ای بشود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.