×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری کارگاه آموزشی روسای شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان

گیلان پیام/این کارگاه با حضور امیر فراتی مسئول هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان جمعیت هلال‌احمر، ظهیری استاد دانشگاه، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران، هادی سلیمی سرپرست، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، شورای معاونین و مدیران ستادی و روسای این جمعیت برگزار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه هلال احمر در بحث خدمات رسانی به مردم و در حوزه‌های مختلف از جایگاه با اهمیتی برخوردار است، اظهار کرد: امدادرسانی به مردم به ویژه در زمان حوادث بسیار مهم بوده و در این مسیر باید از نیروهای با انگیزه استفاده شود.

مرادی با بیان اینکه فراوانی حوادث طبیعی در استان گیلان بسیار بالا است، افزود: این موضوع می‌طلبد که هلال احمر به صورت دائمی آمادگی خود را حفظ کند تا در زمان بحران، آسیب پذیری مردم به حداقل برسد، بنابراین همکاری در راستای شناسایی اماکن اسکان اضطراری در شرایط بحرانی ضروری است.

در ادامه مسئول هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات صادقانه جمعیت هلال احمر در شرایط بحران، گفت: جمعیت هلال احمر افزون بر یکصد سال سابقه مدیریت شرایط امدادی را در کشور بر عهده دارد و حضور بی ادعای امروز نیروهای جمعیت هلال احمر در تداوم یک قرن، نشان دهنده خدمت صادقانه این نهاد است.

فراتی استفاده از ظرفیت های موجود را مهم و حیاتی دانست و گفت: امروز نوبت ما است تا بهتر از گذشته و با بهره گیری از کلیه ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات، <<با رعایت قوانین اداری>> به وظیفه دینی و ملی مان عمل کنیم.

در ادامه ظهیری با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر یک مجموعه مردمی می‌باشد که اعتماد مردم به این مجموعه از گذشته شده، افزود: اعتماد مردم در امر حوادث و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیش از گذشته خواهد شد، همچنین پیشگیری در بحران‌های طبیعی و تهدیدات انسان ساخت باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

در ادامه‌هادی سلیمی سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان نیز گفت: با توجه به اینکه گیلان استانی حادثه خیز است و حادثه خبر نمی‌کند تلاش می‌کنیم با توجه به اینکه گیلان استان معین تهران بشمار می رود، به مدیریت بحران اولویت داده و توان عملیاتی خود را افزایش دهیم.

سلیمی افزود: در این راستا نیز باید فضاهای مناسب اسکان اضطراری در مناطق مختلف استان، مرکز پایش داده‌های حوادث، مشخص و اعلام شود که در این بخش مدارس، حسینیه‌ها، مساجد، سالن‌های ورزشی از آن جمله هستند که البته این اماکن باید ثبت شده تا در مواقع لزوم بتوانیم از آنان بهره ببریم.

هادی سلیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجهیزات و امکانات این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: هلال احمر یک موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد در کشور است که داوطلبان زیادی در آن فعالیت دارند که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی به یاری مردم می‌شتابند.

شایان ذکر است: کارگاه آموزشی روسای شعب در بخش های مختلفی از جمله داوطلبان، حقوقی، خزانه داری، امداد و نجات، حراست و بازرسی و رسیدگی به شکایت و فرهنگی برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.