×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت خبر داد: ضرورت سرعت بخشی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت/ راه اندازی موزه سرداران دفاع مقدس در استان و شهر رشت

به گزارش گیلان پیام  ،شهردار رشت با تسلیت اربعین حسینی، برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان را کاری فاخر خواند و اذعان داشت: امیداست با درنظر گرفتن تمامی جوانب تاثیرگذار، برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان در سال جاری با یک ارتقا کمی و کیفی پیش رود.دکتر نصرتی در مقایسه ایران با دیگر کشورها در راستای پاسداشت مفاخر تصریح کرد: در کشور ایران در حوزه های کمرنگ و پر رنگ به مطالب ایثار و شهادت پرداخته می شود، که این به همت استان ها برمیگردد اما متاسفانه در مقام مقایسه کشور ایران در این حوزه نسبت به دیگر کشورها که نگاه مذهبی و دینی نیز به قهرمانان جنگ ندارند، بسیار عقب مانده است.

وی با اشاره به تاریخ جنگ جهانی دوم افزود: با توجه به تاریخ جنگ جهانی دوم و تعداد معدود بازماندگان این جنگ در پاریس مرکز فوق تخصصی درمانی برای این خانواده راه اندازی شده است. به عبارتی در آن کشور با انجام کارهای تخصصی و هنرمندانه در یک نگاه ملی نگرانه سعی دارد تا نسل های آینده همواره با جنگ جهانی دوم و مفاخر حماسی کشور در ارتباط باشند.

دکتر نصرتی با اشاره به کپی برداری موزه دفاع مقدس از دیگر کشورها گفت: زمینی به مساحت ده هکتار در پارک جنگلی باراجین قزوین با قصد احداث پارک موزه دفاع مقدس درنظر گرفته شده و از آنجا ساخت و تجهیز این پارک توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد، به حتم برای اخذ سود بالاتر کار کیفی تری انجام خواهد داد.

شهردار رشت در اشاره به ساخت سریال ۱۶ قسمتی شوق پرواز توسط شهرداری قزوین یادآور شد: پس از ساخت این سریال افراد زیادی که تا اون موقع شناختی از شهید بابایی نداشتند، بر سر مزار این شهید والامقام می آمدند.

وی با تاکید بر کثرت وجود شخصیت های فاخر دفاع مقدس در استان گیلان اذعان داشت: با احترام به برنامه و کارهای انجام شده گذشته در حوزه دفاع مقدس ما باید ضمن بازنگری برنامه ها با اقتدار بیشتری ورود کنیم.

دکتر نصرتی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: همه مسئولین بواسطه حضور در بطن جامعه در راستای هم افزایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید بین خود و شهروندان خط و خطوط جدا کننده ای ایجاد کنند.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت تولید محتوای دفاع مقدس تصریح کرد: معمولا در بسیاری از پروژه های غیر ضروری هزینه های کلان انجام می شود، اما متاسفانه در حوزه دفاع مقدس بسیار کوتاهی شده است.

وی در ادامه با پیشنهاد راه اندازی موزه سرداران دفاع مقدس در استان و شهر رشت خاطرنشان کرد: فعلا با تکیه بر حداقل های موجود کارها را پیش میبریم تا گیلان بتواند همچون سالهای گذشته جزء استانهای پیشرو در کشور و یاحتی در جهان مطرح شود.

رونمایی گنگره بزرگداشت ۸ هزار شهید استان در کشور

محمد حسن عاقل منش با اشاره به نقش آفرینی مردم در توسعه فرهنگ جنگ و ایثار اذعان داشت: مردم ایران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با توجه با همه مشکلات توانستند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، یادآور شد: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار را به زبان نسل جدید صادر کنیم وضعیت جامعه در همه حوزه ها ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به ماندگاری گنگره بزرگداشت ۸ هزار شهید استان در سال گذشته تصریح کرد: کنگره ۸ هزار شهید استان در سال گذشته غوغا کرد، این کار با مشارکت همه سازمانها و نهادها سبب شد تا نام گیلان در گنگره شهدا به خوبی و خوشی بدرخشد.

عاقل منش پیگیری تفاهم نامه سال گذشته در راستای اجرای کنگره ۸ هزار شهید گیلان را هدف برگزاری این جلسه خواند و افزود: امروز با قدردانی از فعالیت های دکتر ثابت قدم، کار را با حضور دکتر نصرتی و دیدگاههای ایشان برای ارتقا فرهنگ معنوی در شهر دنبال خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به شاخص شدن نام استان گیلان با برگزاری کنگره ۸ هزار شهید در سال گذشته اذعان داشت: استان گیلان از استانهای بی نظیر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

چاپ ۸۶ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت با مشارکت شهرداری

سرهنگ بایرامی با تاکید بر ۹۰۰ یادواره شهدا در استان تصریح کرد: بخش عظیمی از این کنگره ها مربوط به مرکز استان در حوزه های گوناگون بوده است.

وی افزود: استاندار به عنوان مدیریت کنگره، سپاه استان دبیرکل و آقای جوادی با سمت تفویض اختیار ساختار تشکیلاتی برگزاری این کنگره را تشکیل می دهند.

سرهنگ بایرامی با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) دفاع مقدس را گنج و اقیانوس عجیب خواند و گفت: سپاه قدس گیلان با همکاری سازمانها و نهادهای دیگر گام های بلندی را در توسعه فرهنگ دفاع مقدس برداشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، چاپ ۸۶ عنوان کتاب با مشارکت شهرداری، چاپ نشریه ستارگان درخشان، فصلنامه برنامه قدسیان و…. را از اهم برنامه های سپاه خواند و تصریح کرد: در راستای جمع آوری آثار شهدا طرح حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) بیش از ۸۰ درصد آثار شهدای استان جمع آوری شده است.

این مسئول افزود: اگر قرار است کنگره ۸ هزار شهید استان همچنان به قوت خود باقی بماند، باید در راستای تولید محتوا، تقویت المانها و استفاده از فضاهای تبلیغاتی و بیلبوردها بیش از پیش گام برداریم.

تحقق انتظار ده ساله با برپایی کنگره ۸ هزار شهید استان

رئیس کنگره ۸ هزار شهید استان با اشاره به تحقق انتظار ده ساله در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گفت: استان گیلان با همت و تلاش مجموعه شهردار، سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی کلان شهر رشت، و شورای اسلامی این شهر توانست جزء ۵ استان برتر در برگزاری کنگره در سطح کشور باشد.

جوادی زنده نگه داشتن یاد شهدا را وظیفه همگانی دانست و اذعان داشت: استان گیلان تاکنون در بحث فرهنگ ایثار و شهادت موفق عمل کرده است، و این استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور مثال زدنی است..

وی استان گیلان را اولین استان در چاپ کتاب های مربوط به شهدای مدافع حرم خوانند و اظهار داشت: نگاه خانواده های شهدا به انجام کارهای فرهنگی است، لذا ما نیازمند یاری مسئولین در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در راستای انجام کارهای فرهنگی هستیم/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.