×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح : همکاری‌های نظامی خود را با ترکیه گسترش می‌دهیم

سرلشکر باقری: نیروهای نظامی ایران و ترکیه همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند.

 به گزارش گیلان پیام ،سردار سرلشکر محمد باقری پس از گفت‌وگو و دیدار با ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: سفر هیئت ترکیه‌ای در ادامه سفر اینجانب به ترکیه بود که امیدواریم موجب تقویت امنیت دو کشور شود.
وی ادامه داد:‌ در این دیدار در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلف منطقه گفت‌وگو کردیم؛ از جمله همه‌پرسی کردستان عراق که هر دو کشور مواضع یکسانی مبنی بر تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و عدم قبول انجام این همه‌پرسی داشتند.
باقری تاکید کرد: همچنین درباره توفیقاتی که ارتش عراق و سوریه در مقابله با داعش و تکفیری‌ها و آزادی سرزمین‌شان داشتند گفت‌وگو کردیم و بر کمک دو کشور منطقه بر تامین امنیت و آرامش این کشورها تاکید کردیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین درمورد مقابله با تروریسم در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکره و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.باقری ادامه داد: ما همچنین درباره همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم میانمار و اینکه این اتفاقات در کشورهای اسلامی تکرار نشود مذاکره کردیم.
وی افزود: نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های گسترده‌تری در حوزه آموزشی و حضور در رزمایش‌های یکدیگر و تامین امنیت مرزها خواهند داشت.باقری تاکید کرد: با حضور آقای اردوغان در ایران این همکاری‌ها بیشتر می‌شود.
ژنرال «خلوصی آکار» رئیس ستاد ارتش ترکیه نیز در جمع خبرنگاران گفت: بنا بر دعوت سرلشکر باقری دیشب به تهران آمدیم؛ از میزبانی و میهمان‌نوازی گرم ایرانیان که از دیشب تاکنون ادامه داشته است تشکر می‌کنیم.
وی افزود: ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دارند و به لحاظ ارزش‌های تاریخی نیز دارای سابقه دیرینه‌ای هستند؛ با توجه به حساسیت منطقه در چارچوب مشترکات سعی کردیم همکاری و هماهنگی لازم را در این رابطه داشته باشیم.
ژنرال خلوصی آکار گفت: علاوه بر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین ایران و ترکیه سعی می‌کنیم تا روابط و همکاری‌های نظامی را گسترش دهیم، به خصوص در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهای دو کشور به طور متقابل به توافق رسیدیم.
رئیس ستاد ارتش ترکیه تاکید کرد: تلاش های ما برای گسترش همکاری‌های نظامی ادامه خواهد داشت./انتهای پیام /صداوسیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.