×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان : اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت : به منظور تحقق شعار سالجاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.به گزارش گیلان پیام، محمدحسین اصغریان در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود : در راستای تحقق ۲ هدف تولید و اشتغال، دولت برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی رونق اشتغال پرداخت تسهیلات از سوی کارگروه اشتغال استان است اظهار داشت : در سال جاری از محل تسهیلات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده که سهم استان گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

رئیس کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با بیان اینکه در سال گذشته سهم گیلان در پرداخت تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید ۴۷۰ میلیارد تومان بوده گفت : امسال بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصدی به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

وی بر ضرورت گسترش اشتغال روستاییان اشاره و خاطر نشان کرد : از محل سهمیه‌ی یک و نیم میلیارد دلاری مصوب مجلس برای برداشت از صندوق توسعه‌ی ملی و تبدیل به ارز برای اشتغال روستاییان سهم گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان است که با سود ۸ درصدی پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان به اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی اشاره و اظهار داشت : این تسهیلات به منظور کاهش آسیب پذیری این قشر از جامعه و خود کفایی آنان پرداخت می‌شود.

وی همچنین به سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز مدیران عامل بانک‌های کشوری به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : در جریان این سفر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۶ درصدی از محل صندوق توسعه‌ی ملی به طرح‌های بزرگ استان اختصاص پیدا کرده است.

محمد حسین اصغریان به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری گیلان درخصوص طرح توسعه‌ی کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) اشاره کرد و گفت : این طرح به صورت آزمایشی در استان گیلان آغاز شده و سپس به استان‌های دیگر تسری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۵ رسته‌ی فعالیت در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر تعریف شده است افزود : این تسهیلات دررسته های پرورش ماهی و آبزیان در نواحی روستایی، گسترش تولید فرش دستبافت، زراعت چوب برای تأمین نیاز صنعت و جلوگیری از تخریب جنگل، پوشاک و البسه و همچنین صنایع دستی پرداخت می‌شود.

رئیس کارگروه تخصص امور اقتصادی استان به پرداخت تسهیلات طرح تکاپو با نرخ ۱۲ درصدی اشاره و خاطر نشان کرد : در این طرح ۶ درصد دیگر از سود تسهیلات از محل اعتبارات تملک دارایی استان پرداخت می‌شود.

وی به ابلاغ ۶۸ میلیارد تومانی تسهیلات خوشه‌ی پوشاک و البسه اشاره کرد و گفت : در این طرح پوشاک و البسه تحت یک برند بزرگ کشوری تولید و به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های ۵ شهرستان تعریف شده طرح تکاپو در بخش پوشاک و البسه در مرحله‌ی ثبت هستند گفت : به محض پایان مراحل ثبت تعاونی‌ها پرداخت تسهیلات نیز آغاز می‌گردد.

اصغریان به پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در استان گیلان اشاره کرد و افزود : براساس نقشه‌ی راه کشور، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز هدف‌گذاری ایجاد و تثبیت حداقل ۵۰ هزار فرصت شغلی را در سال ۹۶ با اتکا به ظرفیت ذاتی دستگاه‌ها و نیز تسهیلات بانکی در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت : تاکید استاندار گیلان بر این اساس است تا نرخ ۱۱٫۳ درصدی بیکاری سال گذشته را به تک رقمی برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سوی کارگروه رفع موانع تولید و صندوق توسعه‌ی ملی آغاز شده گفت : ۴۰ درصد از پرونده‌های کمیته‌ی امداد و بهزیستی ابلاغ شده و در مرحله‌ی معرفی به بانک توسط دستگاه های اجرایی هستند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.