×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیام حرکت شهدا تبیین قدرت اسلام در اداره جامعه است

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: مهمترین پیام حرکت و فداکاری شهدا تبیین قدرت اسلام در اداره جامعه است.به گزارش گیلان پیام،آیت الله رضا رمضانی گیلانی، عضو مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه (۲۳شهریور) در مراسم یادواره شهدای شهرک شهید بهشتی رشت در حسینیه امام حسن مجتبی (علیه السلام) این شهر اظهار کرد: مهمترین پیام حرکت و فداکاری شهدا تبیین قدرت اسلام در اداره جامعه است.
مدیر موسسه اسلامی هامبورگ آلمان، فلسفه نهضت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بیان برنامه داشتن اسلام برای اداره جامعه دانست و گفت: در جامعه اسلامی نمی‌توان سیاست را از دین جدا کرد.
وی با اشاره به معرفی ائمه معصومین در زیارت جامعه کبیره با عبارت ساس العباد افزود: سیاستمدار کسی است که برای جامعه برنامه دارد تا جامعه در مسیر رشد و بالندگی قرار بگیرد و اسلام این توانایی را دارد.
رمضانی گیلانی اذعان کرد: پیام شهدا این است که اسلام در این دنیا با همه پیشرفت‌های موجود توانایی و قدرت جوامع را دارد.
وی یادآور شد: اسلام می‌تواند عدالت برقرار کند، کرامت انسان‌ها را تامین کرده و از ظلم در جامعه جلوگیری کند.
وی بر مطالعه وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا برگزیده‌های عصر خود بودند و مطالعه وصایای آنان می تواند در زندگی راهگشا باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در انقلاب همواره نسلی فدا شد تا نسل بعدی نجات پیدا کند و همین اصل شهدا را همواره در جامعه ما محور کرده است.
مدیر موسسه اسلامی هامبورگ با بیان اینکه در تاریخ انقلاب چهار نسل شهید شدند تا اسلام احیا شود، گفت: اسلامی که شهدا فدایی آن هستند مخالف اسلام تندرو بوده و سنخیتی با اسلام آمریکایی و اسلامی که رسانه‌های غربی معرفی می‌کنند، ندارد.
وی اظهار داشت: انقلاب برای این بود که اسلام از غربت بیرون بیاید و شهدا مدافعان این انقلابی بودند که اسلام را احیا کرد.
رمضانی اعلام کرد: ما انقلاب کردیم تا رحمت میان دوستان و مدارا در کل مومنین منتشر شود و بر همین اساس فداکاری شهدا در این مسیر بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان ساخت: اگر زیبایی‌های اسلام بیان شود جوانان جذب می‌شوند و شهدا را به عنوان فدائیان اسلام تقدیس خواهند کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، اسلام را دین مدارا با دوستان و مقاومت در برابر زورگویان خواند و گفت: چهار نسل شهادتشان برای این بود که اگر اسلام به معنای دقیق پیاده شود همه عاشق اسلام می‌شوند.
وی اظهار کرد: شهادت شهدا وظیفه مهمی بر عهده ما گذاشته است چرا که به دنیا فهماندیم با تقدیم تعداد زیادی شهید دنبال آن نوع حکومتی هستیم که مدال رفتاری آن برگرفته از اهل بیت است.
رمضانی با بیان اینکه رفتار پیروان اهل بیت در دوره کنونی معرف این بزرگواران است، گفت: هر دلداده اسلام باید نماینده رفتار اهل بیت باشد.
مدیر موسسه اسلامی هامبورگ آلمان اعلام کرد: در دوره کنونی رضایت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) در گرو رضایت ولی فقیه است و رفتارمان در جامعه اسلامی باید با این اصول منطبق باشد.
این مراسم با مداحی و تجلیل از خانواده شهدا به پایان رسید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.