×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

۲۰۱۵۰۶۰۷۱۲۱۶۲۷۵۹۵

رکورد تاریخی پیک سال گذشته امسال و ۱۴ تیرماه بار دیگر تکان خورد و با ۵۱ مگاوات افزایش به ۴۸۸۴۹ مگاوات رسید تا به این ترتیب مسابقه بی نتیجه تولید و مصرف همچنان ادامه یابد.


به گزارش گیلان پیام ، پایگاه خبری توانیربا اعلام این مطلب افزود: مصرف برق درحالی ۱۴ تیر ماه به ۴۸۸۴۹ مگاوات رسید که این میزان نسبت بالاترین رکود سال گذشته افزایش ۵۱ مگاواتی را نشان می دهد. در سال گذشته پیک مصرف روز۴ مرداد و با ۴۸۷۹۸ مگاوات به ثبت رسیده بود.
کسب پله های بالاتر مصرف، مانند رکود کاهش منابع آبی، هیچ کس را خوشحال نمی کند و تنها نشان می دهد که هنوز برنامه های فرهنگ ساز راه درازی تا تاثیرگذاری در پیش دارند.
براین اساس در ساعتی که صنایع تنها ۳۰۹۵ مگاوات مصرف داشتند، بقیه بخش های مصرفی چون خانگی، کشاورزی، تجاری و عمومی و روشنایی ها، همه بار مصرف برق را خود به دوش کشیدند و این افتخار نامطلوب را به نام خود کردند.
شاید نیروگاه های ما توان تولید بیش از مقدار مصرف را داشته باشند،اما این دلیلی براین نخواهد بود که ما هرچه توانستیم مصرف کنیم.
پس چه بهتر که برای سلامتی خود و خانواده هایمان هم که شده، مصرف برق را اندکی کنیم. راهکاری که می تواند بدون کاستن از راحتی مشترکان باعث کاهش مصرف برق شود، خاموش کردن روشنایی های اضافی و مهمتر از همه استفاده از دور تند کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.