×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
با حضور سرپرست شهرداری رشت، پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محله قلعه سرا افتتاح شد

همزمان با ششمین روز هفته دولت در مراسمی با حضور مهندس سیروس شفقی (فرماندار رشت) ، سید امیر حسین علوی (رئیس شورای اسلامی شهر رشت) ، مهندس فرامرز جمشیدپور (سرپرست شهرداری رشت) ، مهندس ویشکاهی (بخشدار مرکزی رشت) و مهندس عاشری (مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت) پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی قلعه سرا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.به گزارش گیلان پیام،مهندس فرامرز جمشیدپور با گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به تاکید مهندس علوی در اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی در محله قلعه سرا اذعان داشت: برای اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی ۲۱۰۰ متر لوله گذاری انجام شده است که هزینه بیش از ۶ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اجرای آسفالت بیش از ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ متر در کوچه های قلعه سرا در راستای پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی تصریح کرد: در آینده نزدیک با انتقال و هدایت ساختمان مرکزی شهرداری به میدان گیل، شاهد توسعه بیش از پیش در محدوده میدان گیل خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر در طرفین جاده تهران بیش از ۱۱ کیلومتر در حال بهسازی برای مسیر دوچرخه، تاکسی، مبلمان شهری و فضای سبز است.

مهندس جمشیدپور با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ کیلومتر پروژه هدایت آبهای سطحی تا قبل از سال ۹۵ در سطح شهر رشت انجام شده است، خاطرنشان کرد؛ در سال­های ۹۵ و ۹۶ اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی دو برابر شده و تاکنون ۵۷ کیلومتر به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان کار انجام شده است.

سرپرست شهرداری رشت از اجرای ۶۰ درصدی پروژه فوق خبر داد و گفت: هر هفته دو پروژه هدایت آبهای سطحی افتتاح می شود.

وی با تاکید بر انعقاد قرارداد هدایت آبهای سطحی در محدوده فخب به ارزش ۱۱ میلیارد تومان یادآور شد: رسیدگی و توسعه نقاط کم برخوردار, توزیع عادلانه ثروت و…. از اهم برنامه های مجموعه مدیریت شهری است.
مهندس شفقی با قدردانی از زحمات مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه های زیرساختی اذعان داشت: توجه به مناطق کم برخوردار و توزیع عادلانه خدمات و ثروت در توسعه همه جانبه شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

فرماندار رشت با اشاره به انتقال مجموعه ساختمان های مدیریت شهری به میدان گیل گفت: پس از انتقال ساختمان مرکزی شهرداری به میدان گیل شاهد توسعه مناطق کم برخوردار نیز خواهیم بود.

وی افزود: امید است در سایه همراهی و هم افزایی مردم و مسئولین شاهد توسعه و ارائه خدمات به همه مردم باشیم.

مهندس امیرحسین علوی با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اذعان داشت: بحث آبگرفتگی در محله قلعه سرا از سال ۹۳ مطرح شده بود که امروز پس از دو و نیم سال شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: پروژه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی قلعه سرا در ردیف بودجه شورا و شهرداری نبوده، اما امروز با تلاش مسئولین شهری و پیگیری مردم محله قلعه سرا این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی حضور در جمع مردم قلعه سرا را افتخاری برای خود دانست و گفت: توجه به مناطق کم برخوردار مهم ترین دغدغه نمایندگان مردم در شورا است.

علوی با تاکید بر اینکه کودکان امروز نیازمند توجه مسئولین هستند، گفت: اعضای شورای پنجم در کنار مسئولین شهر رشت عزم خود را جزم کرده­اند تا گام های بلندتری را در حل مشکلات مردم بردارند.

مهندس عاشری هدایت زیرساخت ها به مناطق کم برخوردار و حاشیه ای را نگاه مهم مدیران شهری عنوان کرد و اذعان داشت: اگر امروز پروژه هدایت آبهای سطحی در قلعه سرا مورد بهره برداری قرار می­گیرد، به دلیل حمایت اعضای شورای شهر و درایت مهندس جمشیدپور است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت با تاکید بر عدم ابلاغ طرح تفضیلی در منطقه ۵ تصریح کرد: پس از ابلاغ طرح تفضیلی و تغییر کاربری اراضی املاکی که سند دارند می توانند برای احداث بنا اقدام کنند و برای زمین های نسقی نیز نگاه ویژه ای لحاظ خواهد شد.

وی در راستای توسعه محله قلعه سرا خاطرنشان کرد: احداث و تعبیه سطل های زباله آلمینیومی و مکانیزه و احداث زمین ورزشی و……از دیگر برنامه های توسعه این محله است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.