×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در سومین روز از هفته دولت ؛ ساختمان جدید و سرای محله ناحیه یک منطقه یک شهرداری رشت افتتاح شد

فرامرز جمشید پور با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های سرای محلات وظیفه شهرداری بوده و برون سپاری رویدادها باید به شهروندان‌ محول شود خاطرنشان کرد: این سرا پس از ساخت جهت بهره برداری، درآمد زایی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی به ویژه در تابستان به مردم واگذار می شود.به گزارش گیلان پیام،به گفته وی شهرداری رشت بیش از ۹۵ میلیارد تومان، عملیات ساخت و ساز را در دست اجرا دارد که بزرگترین آن، پروژه ساختمان شهرداری در میدان گیل است که عملیات عمرانی آن با هزینه ۴۵ میلیارد تومان در۱۰ روز آینده به پایان رسیده است
سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه ساختمان‌ منطقه ۳ نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد: به جز بازارچه تختی و ۵ سرای محله که دردست بهره برداری قراردارند ۳ ساختمان آتش نشانی نیز در دست ساخت است که یکی از این واحدها در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

جمشیدپور میزان قرارداد برای تجهیز این واحدهای آتش نشانی را ۳۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: خرید سه نردبان بزرگ برای واحدهای آتش نشانی از جمله هزینه کردها برای طرح تجهیز این واحدها بود
سرپرست شهرداری رشت همچنین مجموع پروژه های انجام شده و دردست اجرا در شهرداری رشت را بیش از ۹۵ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: اجرای طرح هرمحله، یک سرا به ۵۰ میلیارد تومان دیگرنیز نیازمند است.

جمشیدپور با اشاره به قابلیت های سرای محلات افزود: توانمندسازی افراد، کارآفرینی، فناوری اطلاعات، ورزش، آشپزی وخیاطی از جمله برنامه هایی است که در این سراها برگزار می شود.

دراین مراسم همچنین فرماندار رشت نیز با ابراز خرسندی از اقدامات اینچنینی شهرداری، برلزوم انجام وظایف، به دوراز توجه به هرگونه حاشیه ای تاکید کرد و اظهارداشت: اقدامات موفق درمیان اهالی هرمحلات بازتاب مطلوبی دارد

سیروس شفقی متمرکز کردن تمام امکانات در نقاطی از شهر وحضور مردم در عرصه های مختلف را پیش از حضورعوامل شهرداری ازجمله مشکلات در مسیرشهرسازی دانست و گفت: انجام برنامه ریزی ها و اقدامات درست توسط شهرداری موجب افزایش قیمت محلات و در نتیجه کاهش قیمت زمین ها و سازه های گرانقیمت محلات فعلی می شود.

وی حضور شهرداردر محلات کم برخوردار را مایه مباهات خواند و افزود: این‌مهم ‌، نویدبخش توزیع امکانات شهری از نقطه ای به نقطه دیگر است.

فرماندار رشت قول داد که این نهاد نیز دراجرای پروژه های محلات از هیچگونه کمکی به شهرداری دریغ نمی کند
شهردار منطقه یک شهرداری رشت نیز در این مراسم از راه اندازی محور۳۵ متری میدان فرزانه به امام علی(ع) در این شهر خبرداد و خاطرنشان کرد: این پروژه با اتصال محور شرق و غرب موجب رونق اقتصادی و افزایش چرخه توسعه منطقه یک می شود.

محمد پورناصرانی با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت شهری به ویژه دربرخی از خیابان های منطقه یک، حمایت فرماندار را برای رسیدگی به کم‌کاری برخی شرکت های خدماتی خواستار شد و گفت: برای انجام زیر ساخت هایی مانند هدایت آب های سطحی که تاکنون برای آن تدابیری اندیشیده نشده باید طرح و برنامه ویژه ای تدوین کرد.

وی جایگاه پیشین ساختمان ناحیه یک شهرداری منطقه یک کلانشهر رشت را بسیار نامطلوب عنوان کرد و با ابراز خرسندی از پیشرفت های موجود عمرانی بیان داشت: درحال حاضر مرکز فوریتی نیز ایجاد شده است بطوری که پیمانکاران به مجرد مشاهده نقائص و شنیدن گلایه های شهروندان، نسبت به برطرف کردن مشکلات مشاهده شده در کمتر از ۲۴ ساعت اقدام می کنند.

در این آیین افتتاح، ” محمدحسن علی‌پور” عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر رشت ، ” مونا ابرو فراخ ” معاون فرماندار رشت،”اسماعیل رحمتی” مدیرامور بازرسی و شکایات شهرداری ، ” فاطمه قدیمی ” مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، “ویشگاهی” بخشدارمرکزی نیز حضور داشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.