×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
جلسه هم اندیشی جام شطرنج گیلان با نام ” جام رشت” برگزار شد

گیلان پیام/این جلسه در ساختمان شورای شهر و با حضور سرپرست شهرداری رشت، اعضای شورای اسلامی، رئیس هیات شطرنج گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و مسئولانی از شهرداری رشت انجام گرفت.
سرپرست شهرداری رشت در این جلسه، با بیان این مطلب که برگزاری این جام با حضور ۱۲ الی ۲۰ کشور خارجی و شرکت ۷۰۰ الی ۸۰۰ ورزشکار از داخل و خارج از کشور فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیتهای رشت است، اظهار داشت: طی هماهنگی انجام شده مقرر است، اجرای این مسابقات از سوی رسانه ملی در راستای برندسازی رشت بصورت زنده پوشش داده شود.
وی روزهای برگزاری این مسابقات را ۲۳ بهمن الی یکم اسفند ماه سال جاری اعلام نمود و گفت: ‌تلاش داریم تا در کنار برگزاری این مسابقات با نام جام رشت، ظرفیتها و پتانسیلهای شهر رشت را بیشتر معرفی نموده و بتوانیم میهمانان داخلی و خارجی را با خاطراتی بیاد ماندنی و تبلیغات بالقوه در زمینه های مختلف گردشگری مشایعت نماییم.
یوسف یزدانی گفت: مجموعه مدیریت شهری رشت همواره و در تمامی رشته ها حامی ورزشکاران و رشد صنعت ورزش بوده و خواهد بود.
یزدانی اشاره داشت ارائه غذاهای ویژه گیلانی در راستای شهر خلاق خوراک و معرفی صنایع دستی منحصر بفرد گیلان برای میهمانان از رویکردهای ویژه در این جشنواره خواهد بود.
میربلوک، رئیس هیات شطرنج گیلان در این جلسه اظهار داشت:
اجرای نوزدهمین دوره اجرای مسابقات شطرنج با نام جام رشت، امسال به شکل بین‌المللی برگزار میشود. میربلوک گفت: رونمایی از پوستر برگزاری جام شطرنج رشت در روز ۱۷ بهمن طی مراسمی در سالن آتش نشانی رشت و با حضور خبرنگاران و مسئولان مرتبط برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این مسابقات حداقل ۷۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی شرکت خواهند داشت.
میربلوک گفت: حضور ۱۲ کشور از هم اکنون در جام شطرنج رشت قطعی شده و ممکن است این عدد به ۲۰ برسد که کشورهای حوزه دریای کاسپین را میتوان از میان آنها نام برد. میر بلوک در ادامه گفت: آمادگی آن را داریم که از میهمانان عالیرتبه کشوری و ورزشکارانی از سفارت‌خانه های کشور های مختلف در ایران دعوت بعمل آوریم تا بتوان بهره حداکثری از رویکردهای برندسازی در حوزه های صنایع دستی گیلان، شهر خلاق خوراک و صنعت گردشگری در این رویداد بهره ببریم .
میربلوک گفت در خلال این مسابقات و در روز ۲۹ بهمن برنامه رشت‌گردی و بازدید از خانه میرزا و موزه میراث فرهنگی گیلان را تعدادی از میهمانان حاضر، در دست اجرا داریم.
دکتر جهانی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در جلسه هم اندیشی برگزاری جام شطرنج رشت اظهار کرد: باید تلاش شود تا در این فرصت پیش آمده، ظرفیتهای شهر رشت و استان گیلان به میهمانان داخلی و خارجی به بهترین شکل معرفی گردد، جهانی گفت: برگزاری نمایشگاهی از جام های زرین و سیمین و دفینه های یافت شده در گیلان برای گردشگران بسیار دیدنی خواهد بود.
وی گفت: معرفی چای داخلی گیلان و چای سنتی و بهره گیری از ۷ حوزه مورد نظر برای ثبت بنام گیلان دریچه جدیدی به رشد صنعت گردشگری در گیلان خواهد نمود. مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: حصیربافی و رشتی دوزی و تهیه انواع شیرینی بطور زنده در محل حضور میهمان از دیگر فعالیتهایی است که در حین برگزاری جام رشت میتوان انجام داد.
یاسر محجوب، رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری نیز در این جلسه توضیح داد: ‌این جام تحت نام جام رشت و با دو محور شهر خلاق خوراک و برند سازی های جدید به خصوص در صنایع دستی اجرا خواهد شد.
یاسر محجوب گفت: در روز ۱۷ بهمن ماه با دعوت از رسانه ها و مسئولان مرتبط رونمایی از پوستر اجرای مسابقات برگزار میشود و انجام مسابقات شطرنج در روزهای ۲۳ بهمن الی یکم اسفند ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) اجرا میشود.
آرمان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد: ‌جام شطرنج رشت یک تورنمت بین المللی و فرصتی بسیار مناسب در جهت مطرح نمودن ظرفیتهای شهر رشت به عنوان یک قطب گردشگری در خطه شمال کشور است.
آرمان گفت: باید تلاش کنیم تا رشت که بعنوان یک شهر صاحب نام در ورزش شطرنج در کشور شناخته شده است، در این رشته در اوج نگه داشته شود و نام شطرنج ایران با نام رشت گره بخورد.
وی اضافه کرد: ورزش، سالم ترین فعالیت حرفه ای، نیمه حرفه ای در جوامع انسانی است و نباید از قابلیت انواع رشته های ورزشی در ایجاد نشاط جامعه غافل بود.
آرمان ضمن تشکر از نگاه ارزشمند مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهر به مقوله ورزش گفت: ‌میتوان در قالب بسته های فرهنگی و گردشگری حضور این تعداد میهمان در رشت را تبدیل به فرصتهایی برای سرمایه گذاری در شهر رشت نمود.
دکتر رضویان عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت، متاسفانه در ماههای گذشته کشور و به تبع آن استان گیلان از حضور گردشگران و رونق صنعت گردشگری برخوردار نبوده است و برگزاری این جام فرصتی استثنایی است که بتوانیم بار دیگر نگاه گردشگران را به استان گیلان با این همه ظرفیتهای بالقوه معطوف نماییم.
رضویان گفت: برگزاری این جام اگر به شکلی شایسته انجام شود، دریچه ای خواهد،بود به سوی برندسازیهای جدید و اقبال عمومی برای مقصد قرار گرفتن شهر رشت برای گردشگران ورودی .
وی ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی و برآیند کلیه دستگاههای مرتبط با برگزاری این جام، دوره جدیدی از نوآوری در گردشگری و فعالیتهای اقتصادی در رشت ایجاد شود.
تاج شهرستانی، عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد: معتقدیم چنین جشنواره هایی باید هر ماهه بدون مناسبت یا با مناسبت در رشت اجرا شود.
وی با نام بردن از جزیره کیش بعنوان مثال در این راستا گفت: بهره گیری از ظرفیتهای نزدیکی به دریا و ایجاد مراکز مختلف تجاری برای گیلان که ذاتاَ استانی توریستی و گردشگر پسند است، برای ما دور از دسترس نیست. وی خلاقیت و هنر مدیریتی مسئولان استانی و شهری را در این راستا مورد توجه قرار داد و گفت: باید از ظرفیتهای انسانی و اقلیمی استفاده نماییم و ایجاد بهانه هایی برای شادی و نشاط شهروندان را در اولیت برنامه های اداره شهر قرار دهیم که شهر شاد خلاقیت در صنعت و رونق های اقتصادی را نیز به دنبال خواهد آورد.

عباس نژاد، عضو شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز طی سخنانی ایحاد این ظرفیت را فرصتی برای مطرح شدن نام کلانشهر رشت در سطح کشور و بین الملل دانست.
عباس نژاد گفت: ‌پخش مستقیم مسابقات شطرنج جام رشت از رسانه های ملی و حتی در قالب یک خبر در رسانه های جهانی، اتفاقی مثبت برای نام شهر رشت محسوب میشود. عباس نژاد ابراز امیدواری کرد به دنبال برگزاری این سری مسابقات در رشت شاهد اتفاقات خوب پی در پی برای رشت باشیم و بخصوص در بخش خوراک خلاق و معرفی صنایع دستی گیلان به بازارهای جهانی موفق عمل کنیـم.

واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه هم اندیشی در نحوه اجرای نوزدهمین دوره برگزاری جام شطرنج در رشت، ضمن تشکر از کلیه مسئولان و دست اندرکاران این برگزاری گفت: به رسم میزبانی در پایان این جلسه و در جمع بندی مباحث مطرح شده این موضوع را خاطرنشان میکنم که میرزا کوچک خان بعنوان یک نام شاخص برای استان گیلان و شهر رشت در برنامه های فرهنگی لازم است در محور توجه قرار گیرد و می بایست در راستای بهره مندی از پتانسیل برند شهرخلاق خوراک و هنرهای صنایع دستی برنامه ریزی درست صورت پذیرد.
کارگرنیا هم چنین اظهار داشت: حمایت از ورزش، از اولویتهای کاری ما در مدیریت شهر است و دو تیم فوتبالی شهر هر زمان که نیاز بوده از حمایتهای شهرداری برخوردار شده اند.
واثق کارگرنیا گفت: ورزش شطرنج به واسطه خلاقانه بودن در میان تمامی اقشار شهر رشت، نیز جزء اولویتهای ما قرار گرفته است. وی ضمن تقدیر از کلیه ارگانهای مربوط به برگزاری مسابقات شطرنج جام رشت گفت: باید تلاش شود تا در این خلال برگزاری این رویداد به حداکثر مطلوبیت مورد نظر دست یابیم.
واثق کارگرنیا به مسئولان ورزشی شهر توصیه کرد: در فضاهای سبز شهری و به خصوص در سبزه میدان و پارک شهر رشت میزهای متعدد شطرنج با سایبان برای ایام بارندگی و آفتابی تعبیه گردد تا ضمن زیباتر نمودن چهره فضای سبز شهری، شهروندان در ایام فراغت از این فضاهای ورزشی بهره مند باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.