×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد :  پرداخت شش میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان در سال گذشته / ضرورت ترویج زکات در جامعه

مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست  شورای زکات کمیته امداد گیلان که با حضور اعضای این شورا  در بیت نماینده ولی فقیه درگیلان  و امام جمعه رشت برگزار شد ، بخشی از عملکرد یکساله این نهاد دربخش زکات را تشریح کرد .

به گزارش گیلان پیام ،علیرضا محمدی ، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از هدایت های  نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در ترویج هر چه بهتر فرهنگ زکات ، گفت : جمع آوری قریب ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره درسال گذشته نشان می دهد که گیلانیان آمادگی پرداخت زکات را دارند و باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات فرهنگی و  معیشتی نیازمندان استفاده کرد .

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اجماع و تلاش خوبی دربین اعضای شورای زکات استان دیده شده است ، افزود :  اعضای شورای زکات در استان و شوراها و عاملین زکات شهرستان ها  ظرفیت های فراونی برای گسترش این سنت نیکوی اسلامی دارند و کمیته امداد هم به عنوان دبیرخانه زکات  مسئولیت هماهنگی و ارتباطات بین ستادهای شهرستانها و بخشها را برعهده دارد .

محمدی همچنین با قدردانی از پرداخت ۶ میلیارد تومان زکات توسط مردم گیلان در سال گذشته گفت : تمام این مبالغ صرف امور فقرا و نیازمندان استان شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود : زکات جمع آوری شده در هرمنطقه و محل به  وسیله عاملین زکات  و معتمدین محل صرف امور  نیازمندان شناسایی شده در همان منطقه و محل  می شود..

آیت الله زین العابدین قربانی ، نماینده ولی فقیه درگیلان  و امام جمعه رشت نیز ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه اعضاء شورای زکات به ویژه  کمیته امداد در تبلیغ ،ترویج و جمع آوری زکات ، گفت : سه چیز در حکومت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است ، امر به معروف و نهی از منکر ، اقامه نماز و پرداخت زکات که هر سه مورد بارها در قرآن کریم تاکید شده است.

وی به آثار و برکات اقامه نماز و پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود : این دو فریضه مهم در دین مبین اسلام در کنار هم آمده اند زیرا نماز باعث خودسازی انسان و پرداخت زکات نیز برای برقراری عدالت اجتماعی است و این دو فریضه کامل کننده هم هستند .

امام جمعه رشت یکی از راههای کاهش فقر و حل مشکلات نیازمندان در جامعه را پرداخت زکات عنوان کرد و گفت : همه به ویژه مسئولان باید تلاش کنند تا ترویج پرداخت زکات در جامعه نمود بیشتری پیدا کند.

آیت ا.. قربانی اهمیت دادن به مشکلات محرومان را از ضروریات کشور دانست و افزود: پرداخت زکات ، عامل بسیار پسندیده ای برای کمک به مستمندان است که در دین اسلام بسیار مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

شایسته ذکر است در جریان برگزاری این نشست تعدادی از اعضاء شورای زکات نظرات خود را در خصوص ترویج هر چه بهتر زکات ارائه کردند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.