×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بسیج به عنوان آماده ترین و فراگیرترین نیروی مردمی، رکن اصلی پدافند غیر عامل می باشد

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در همایش استانی نقش بسیج در پدافند غیرعامل، ضمن گرامیداشت یاد شهداء پیروزی، دفاع و امنیت جمهوری اسلامی و تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، با بیان این مطلب که عمده مشکلات و درگیری های امروز جهان، ناشی از جایگزینی تاسف انگیز نگرش مادی به جای آموزه‌های دینی در روابط میان دولت ها و امور بین الملل است، اظهار داشت: وجود تعارض میان دو دیدگاه مادی و معنوی همراه همیشگی و اجتناب‌ناپذیر انسان ها بوده و ضروری است تا ملتهای الگو پذیرفته از تعالیم آسمانی، با وجود سلطه طلبی مداوم و سیری ناپذیر استکبار، نسبت به افزایش توان دفاعی خود از جمله در حوزه پدافند غیرعامل با جدیت اقدام کنند.
فرماندار رشت با اشاره به خط گیری آشوب‌های اخیر کشور از بیرون مرزها و تلاش استکبار برای جلوگیری از شکل گیری نظم نوین جهانی و شکست گفتمان انقلاب اسلامی از راه آندلس سازی و سوریه سازی، یعنی حمایت از بی حیایی، بی حجابی و گروه های تجزیه طلب، اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، نقش ممتاز و کارایی بسیج به عنوان آماده ترین و فراگیرترین نیروی مردم محور و یکی از اصلی ترین پایه های پدافند غیرعامل، به اثبات رسید.
وی افزود: مردم ایران اسلامی از جمله بسیجیان سلحشور، خود دفاع از نظام اسلامی برآمده از متن مردم را بر عهده گرفته اند و همانطور که شاهدیم این پیش‌بینی رهبری معظم انقلاب که فرمودند: “مردم از اغتشاشگران بیزار خواهند شد” و “بساط شرارت‌ها جمع خواهد شد” در حال تحقق است.
امام پناهی با ذکر این مطلب که باید تصور و نگاه خود به نوع تهدیدات و تهاجم دشمن را از تهدیدات نظامی به سمت تهدیدات فناوری، تبلیغی و غیرنظامی تغییر دهیم، گفت: جنگ امروز با استکبار دیگر مانند گذشته در حوزه نظامی و تسلیحاتی جریان ندارد و مهمات نبردهای امروز را شبهه افکنی، دروغ پراکنی و تاکتیک آن را بمباران هوشمند خبری تشکیل می‌دهد.
وی افزود: امروز که آمریکا با ناامیدی از تمامی تلاش های گذشته، به جایگزینی نظام مستقل و مقتدر اسلامی با نظامی وابسته به خود از طریق تهاجم به افکار، کم اهمیت جلوه دادن دستاوردها و بزرگنمایی مشکلات دلبسته؛ پدافند غیر عامل مهم ترین سلاح دفاعی است.
فرماندار رشت تاکید کرد: بخش عمده‌ای از وظیفه سنگین هدایت و برنامه ریزی در راستای پدافند غیر عامل، بر عهده بسیج مردمی قرار دارد.
در این همایش دکتر عباسی استاندار گیلان، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان و سردار فرجی جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل کشور به ایراد سخن پرداختند.
همچنین از خانواده شهید عطری از شهداء والا مقام مدافع حرم، شهید علی نژاد از شهداء گرانقدر امنیت و جمعی از بسیجیان فعال در حوزه پدافند غیرعامل شهرستان رشت تجلیل به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.