×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دشمن از پیشرفت انقلاب اسلامی که دانشجویان و دانشگاهیان در آن سهیم هستند، عصبانی است

گیلان پیام/ نشست نمایندگانی از فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان گیلان با حضور آیت‌الله فلاحتی – نماینده ولی‌فقیه در گیلان، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد عباسی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد لاکانی، مدیر خدمات حوزه‌های علمیه گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فردین مهرابیان – معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
آیت‌الله رسول فلاحتی – نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت در این نشست با اشاره به تعبیر آیت‌الله شهید بهشتی خطاب به دانشجویان، اظهار کرد: به تعبیر شهید بهشتی دانشجو، مؤذن جامعه است و کار مؤذن دعوت افراد جامعه به‌سوی خدایی شدن است.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان در تشکیل انقلاب اسلامی و خطرآفرینی این قشر برای دشمنان، افزود: دشمن دریافته که دانشجویان در تشکیل انقلاب و دوران دفاع مقدس، دوران دفاع از حرم اهل‌بیت، در رفع محرومیت ها، در نوآوری و دانش‌بنیان‌ها و دیگر عرصه‌ها نقش بسیار مؤثری دارند، ازاین‌رو کانون توجه و البته هجمه‌های آنان بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه روزبه‌روز دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی بیشتر می‌شود، گفت: دشمن از این حجم از پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی که دانشجویان و دانشگاهیان در آن سهیم هستند، عصبانی است.
آیت‌الله فلاحتی، دوران کنونی را با دوران پیش از انقلاب اسلامی غیرقابل قیاس دانست و افزود: این پیشرفت‌ها حتی برای کسانی که جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند، تصدیق می‌شود و این پیشرفت‌ها در کنار انتقال قدرت به شرق، موجب خشم دشمن به‌ویژه آمریکایی‌ها شده است.
وی با اشاره به هزینه هنگفت دشمنان آمریکایی و انگلیس در تشدید فشار به جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صدها شبکه علیه اسلام و تخریب چهره انقلاب اسلامی و ایجاد تفرقه بین مردم ایران از مهم‌ترین خرابکاری دشمن در عرصه رسانه است که در کنار دیگر تهدیدات علیه جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، با تأکید بر فرق قائل شدن بین اعتراض و اغتشاش در جامعه به‌ویژه جامعه دانشجویی، گفت: ما در کشور و فضای دانشجویی کمترین اعتراضات را داریم در حالیکه در کشوری مثل فرانسه سال‌ها اعتراضات برگزار می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی در ادامه به تبیین مسائل روز اشاره کرد و افزود: هر قشری در طرح و دنباله گیری اعتراض باید به دو نکته توجه کند و آن این است که اگر با اعتراض خود، دل دشمن را شاد کند و باعث شود نظام اسلامی به چالش کشیده شود، باید شیوه اعتراض خود را تغییر دهد.
وی همچنین بر تداوم نشست های دانشجویی با مسئولان استان ازجمله مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و همچنین تشکیل نشست ماهانه دانشجویان با خود تأکید کرد.
در این نشست، نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی و همچنین دانشجویان دغدغه مند به بیان مواضع خود در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی جاری کشور و دانشگاه‌ها پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.