×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و اولین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی گیلدخت در رشت

گیلان پیام/ سیدامیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت: اصحاب هنر و هنرمندانی که امروز در این رویداد بزرگ حضور دارند می دانند که ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی امروز بیشتر از هرزمان دیگری به شکل گیری گفت و گوی هنرمندانه نیاز دارد.
شهردار رشت با تاکید بر ظرفیت های هنری نهفته در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان مامن هنر از سالیان دور بوده است پس امروز بایستی متمدانه تر و قوی تر از همیشه نسبت به هنر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گیلان افزود: هرکدام از ما یک پازل خدمات رسانی هستیم اما به فرهنگ گیلان و پیشینیه غنی فرهنگی که اساتید ما در حوزه فرهنگی گام های زیادی برداشته اند باید ارج نهاد.
سید امیرحسین علوی با اشاره به پیشینه تئاتر خیابانی در گیلان افزود: باید از تئاتر خیابانی در راستای پاسخ به دشمنان‌ در فضای کنونی بهره برد و هنرمندان می توانند با جذب جوانانی که دل و جانشان برای ایران اسلامی می تپد ، بیشتر و بهتر از مسئولین در راستای غنی سازی فرهنگ ایران اسلامی گام بردارند.
سیدحسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش هنرمندان شکل گیری رویداد هنری در شهر رشت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: شکل گیری این رویداد میتواند محرکی برای توسعه این شهر در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی باشد .
وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر در ساخت انسان خوب افزود: در گذشته به هنر و هنرمند توجه چندان نمی شد و تا دهه پنجاه قهرمان هر فیلم خود مجری عدالت میشد اما از نیمه دهه پنجاه با مطالعات متعدد انجام شده در نهادهای امنیتی ، قهرمان فیلم با کمک پلیس به اهداف عدالت محور جامعه می رسید.
سید حسین رضویان هنر را برترین ابزار جهت تربیت انسان مترقی و متمدن دانست و گفت: هنرمند تنها زینت مجلس ما نیست هنرمند معلم هر مجلس است.
وی افزود: امروز مدیریت شهری بر خود می بالد که با تلفیق هنر و فرهنگ توانسته در بطن فیلم به فعالیت اجتماعی در راستای توسعه شهری بپردازد.
همچنین مهدی آذرپندار رییس انجمن سینمای جوان کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست سازمان سینمایی در دوره جدید متاثر از سیاست دولت سیزدهم در راستای توجه به استانهاست، گفت: ما معترفیم که درسنوات گذشته توجه چندانی به حوزه فرهنگ و هنر استانی نشده است
وی با تاکید بر دوستی و آشنایی مسئولین گیلانی با هنر و سینما تصریح کرد: در بسیاری از شهرها ابتدا باید سینماگران را به مسئولین آن استان و شهر معرفی کرد اما خوشبختانه با وجود مدیران هنر دوست در گیلان شاهد برگزاری جشنواره های هنری متعدد هستیم.
آذرپندار گیلان را استانی ویژه در عرصه توجه به حوزه سینما دانست و خاطرنشان کرد: فقط در دو استان خراسان رضوی و گیلان شاهد فعالیت ۵ دفتر سینمایی هستیم و این حاکی از توجه ویژه مسئولین استان و سازمان سینمایی کشور به عرصه هنر و سینما در این استان است.
وی با اشاره به همراهی و حضور هنرمندان گیلانی در اکثر جشنواره های فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: در چندسال اخیر در جشنواره فیلم کوتاه تهران همواره شاهد حضور نمایندگانی از رشت بوده ایم.
رییس انجمن سینمای جوان کشور با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه تهران از ۵۰ ، ۶۰ فیلم کوتاه بین المللی است، یادآور شد: در جشنواره فیلم کوتاه تهران سال جاری حدود ۱۹۹۶ فیلم ثبت نام کردند تنها ۹۹ فیلم اکران شده و شهر رشت در حوزه های مختلف انیمیشن و … همواره موفق عمل کرده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فیلم کوتاه خاطرنشان کرد: شایسته است تا به فیلم کوتاه به عنوان یک شغل دیده شود چرا که در هر فیلم کوتاه حدود ده نفر فعالیت و یا ایفای نقش دارند.
گفتنی اینکه این جشنواره که با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد در پایان با رونمایی از دو پوسترتوسط همسر شهید حامد کوچکی و مادر شهید اسماعیل سیرت نیا و در انتها با امضای تفاهنامه همکاری شهرداری و انجمن سینمای جوان ایران به پایان رسید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.