×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
سر پرست شهرداری رشت در بازدید از پنجمین نمایشگاه سوغات و هدایای کشور و اقوام ایرانی: شناخت بسترهای مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای شهر رشت و استان گیلان

جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت با سلمانی زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش گیلان پیام، در این دیدار که در نمایشگاه بین المللی فرش گیلان صورت گرفت جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تفاهم نامه ای بین شهرداری رشت و نمایشگاه بین المللی استان گیلان اظهار داشت:شهرداری رشت آماده هر گونه مشارکت با نمایشگاه بین المللی فرش گیلان است .

وی افزود :اقتصاد مقاومتی از جمله مباحث مهم و اثربخش در شرایط کنونی کشور ماست که به دلیل جامعیت و چند وجهی بودن آن، زمینه ای مساعد برای توسعه و حل چالش های اقتصادی-اجتماعی ایران را در گذر زمان پیش بینی کرده است

سرپرست شهرداری رشت اقتصاد متکی به دانش و فناوری، پویایی، درون زایی و برون گرایی، دانش بنیان بودن و توجه به ظرفیت های بومی و داخلی کشور و در شهر رشت توجه به صنایع بومی استان گیلان را از جمله ویژگی هایی دانست و تصریح کرد : در سیاست کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب به صورت رسمی به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد نیز با جامعیتی خاصی به تبین مصادیق و جنبه های مورد نظر برای اقتصاد مقاومتی اشاره شده است. بر همین اساس با تامل در خصوص این موارد شناخت بسترها و عرصه هایی که زمینه های واجد خصوصیات مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند برای شهر رشت و استان گیلان امری ضروری است و در مسیر اجرای این سیاست ها مورد توجه و تاکید قرار داد.

مهندس فرامرز جمشید پور یاد آور شد : در اقتصاد مقاومتی بر لزوم توجه به امکانات و منابع داخلی و سرمایه انسانی کشور، با هدف توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی تاکید شده، به گونه ای که مشارکت آحاد جامعه را به همراه داشته باشد. در نگاه عملیاتی برای شهر خلاق رشت نیر با نگاهی به این ویژگی ها می توان گفت که از جمله عرصه هایی که از نظر ماهیت و کارکرد تناسب خوبی با این مباحث دارد، محصولات ، صنایع و هنرهای سنتی ایران است.

وی تاکید کرد : عرصه ای که از موثرین بخش های فرهنگ این مرز و بوم است و بسیاری از خصلت های فرهنگی و نگاه زیبایی شناسانه مردم نواحی مختلف ایران در آن متبلور است. صنایع دستی و هنرهای سنتی با اتکا به منابع داخلی، نیروی انسانی بومی و مواد اولیه داخلی می تواند، و تمایل شهر خلاق در راستای توسعه صادرات کالاهای بومی مبتنی بر محصولات خوراکی و صنایع دستی می تواند زمینه موثری برای اشتغال پایدار برای بسیاری از تحصیلکرده های جوان کشور و شهروندان رشت را فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد : پس از رهگذر توجه و حمایت از محصولات خوراک و صنایع دستی می توان به نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی کمک کرد و با به فعلیت درآوردن این قابلیت ها، جامعه را بیشتر متوجه اهمیت و جایگاه مهم آن کرد.

طمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این نشست بیان کرد:با توجه به اینکه در نظر داریم در آینده ای نزدیک میزبان شبکه شهر خلاق خوراک شناسی دنیا در رشت باشیم نیاز به پکیج های نمایشگاهی و تبلیغاتی در این زمینه داریم که به واسطه آن بایستی کیفیت فضاها و محوطه نمایشگاه را ارتقا دهیم.

وی افزود:استانداردسازی و طراحی غرفه های نمایشگاه از دیگر مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

سلمانی زاده مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گیلان نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان اذعان داشت:در حال حاضر مساحت زمین ما بسیار کم است و در آینده ،ساختمان های استانداردی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به مشارکت با شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:مجموعه ما موافق مشارکت با شهرداری است و امیدواریم بتوانیم با طراحی و ارتقای نمایشگاه به استانداردهای مورد نظر دست یابیم.

گفتنی است ۱۶ استان در پنجمین نمایشگاه سوغات و هدایای کشور و اقوام ایرانی که توسط شرکت پیمان اوران وارنا در مکان نمایشگاه بین المللی استان گیلان جهت نمایش و معرفی کالاهای خود حضور داشتند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.