×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سنت حسنه وقف، نیات واقفان نیک‌اندیش را در جامعه جاودانه می‌سازد

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست با مدیرکل، معاونان و مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) و گرامیداشت روز نیروی انتظامی، با تشریح ابعاد مختلف فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سخنان ارزشمند ، هوشمندانه و مقتدرانه امام خامنه‌ای، روح تازه ای در جامعه دمید و نقشه راه را همانند گذشته به همگان نشان داد.
وی با بیان اینکه به‌واسطه نعمت ولایت و امامت و قرار گرفتن در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) خدای بزرگ را شاکریم، افزود: باید با خدمت صادقانه در مسیر آرمان های امام و شهدا و جلب رضایت مردم گام برداریم.
نماینده عالی دولت در گیلان با برشمردن فضائل و معنویات سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: سنت حسنه وقف و نگاه خیرخواهانه، سعادت و توفیقی الهی است که ریشه در نوع‌دوستی در مسیر بندگی و عبودیت دارد و در فرهنگ غنی اسلامی- شیعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
دکتر عباسی با اشاره به اینکه وقف یکی‌ از کارسازترین‌ و سالمترین‌ شیوه‌هایی‌ است‌ که‌ تمکن‌ مالی‌ را به‌ صورت‌ احسانی‌ ماندگار، در خدمت‌ نیازهای‌ جامعه‌ قرار می‌دهد، تصریح کرد: واقفین خیر اندیش با نگاهی انسان دوستانه و خیرخواهانه آنچه نعمت و برکاتی که از سوی خدا می‌دانند را در راه پروردگار متعال و برای همنوعان، انفاق و وقف می کنند.
وی اندیشیدن به سنت حسنه وقف را فرصتی ارزشمند برای خودسازی و بازنگری انسان در مسیر رسیدن به عبودیت برشمرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی، احیای نیت خیر واقفین به‌عنوان صدقه جاریه است که این خدمت بزرگ به عهده‌ مجموعه اوقاف و امور خیریه است و به طور قطع رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم را به دنبال دارد.
استاندار گیلان با تصریح اینکه قطع یقین توجه به فضائل دینی همچون خمس، زکات، وقف و امثالهم مایه حیات انسان و سلامت و تعالی جامعه اسلامی است، ادامه داد: توجه به مسائل دینی و فضائل اخلاقی زمینه‌ساز عدالت محوری و بسط و گسترش سعادت دنیوی و اخروی برای انسان است.
دکتر عباسی با قدردانی از افراد امین موقوفه‌ها و دست اندرکاران اوقاف و امور خیریه در توسعه این سنت حسنه، تأکید کرد: مهمترین مسئله در وقف، امانتداری نسبت به موضوع وقف توسط متولیان است و در این میان نظارت مستمر بر اقدامات بخش های مختلف اوقاف نسبت به موقوفه‌ها بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: خدمت به امورات وقف و خیریه از سوی واقف و دست‌اندرکاران، توفیق الهی است و برای افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) باید تلاش مضاعف کرد.
استاندار گیلان همچنین به هجمه های فراوان دشمنان به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: با تهیه و تدوین محتوای غنی و استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه فعالیت‌های قرآنی و معنوی بویژه برای کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و دارای جذابیت باید بر بصیرت و رشد معنوی نسل جدید افزوده شود.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز ضمن تشریح وظایف این اداره کل، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.