×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۱۱۱ درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی

گیلان پیام/مهدی کاظمیان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین در این مدت ۵۳۳ گردشگر خارجی به این منطقه سفر کرده اند درحالی‌که سال قبل در این زمان تنها ۶ گردشگر خارجی داشتیم.
وی درصد رشد اقامت گزینی مسافران در منطقه آزاد انزلی را دارای رشد ۱۷۸ درصدی عنوان و اضافه کرد : گردشگرانی که حداقل یک شب منطقه آزاد انزلی را برای اقامت انتخاب کرده اند ۱۴ هزار و ۷۵۸ نفر بودند که این رقم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۳۰۹ نفر در این منطقه، شب را سپری کردند.
وجود زیرساخت‌های مناسب مانند مجتمع‌های خرید، بزرگترین آکواریوم کشور، اسکله تفریحی مارینا، پارک ساحلی، بازارچه سنتی، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش ها ازجمله جاذبه‌های منطقه آزادانزلی است.
سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۴۹ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در ۲ شهرک صنعتی و خارج از آن است و هم‌اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با مساحت ۵۰ هکتار در دست انجام است که علاوه بر افزایش ۲ برابری وسعت صنعتی منطقه، ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می‌دهد.
منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.