×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ثبات قیمتی مرغ، با نظارت بیشتر بر شبکه توزیع

گیلان پیام/ دکتر امام پناهی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با هدف بررسی وضعیت تولید، توزیع و عرضه اقلام خوراکی و با حضور مدیر کل پشتیبانی امور دام، معاون بازرسی اداره کل صمت، مدیران عامل اتحادیه مرغداران، تعاونی کشتار گران، زنجیره‌های تولید مرغ و رئیس بسیج اصناف استان برگزار شد؛ خواستار تلاش هماهنگ مسئولین و دستگاه ها برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها و کاستن از فشار بر سبد هزینه خانوار، با کنترل و ساماندهی زنجیره تولید تا فروش گردید.
فرماندار رشت با اشاره به ثبات مطلوب بازار در زمینه تولید، تامین و عرضه به قیمت مصوب اقلام اساسی و خوراکی، اظهار داشت: در مواردی مانند نوسانات بازار در زمینه عرضه بالاتر از قیمت مصوب مرغ و نبود نگرانی در زمینه تولید مرغ مورد نیاز استان و شهرستان، ضروری است تا دستگاه های متوالی با همگرایی و هماهنگی کامل در ایفای نقش هدایتی و نظارتی خود، در پایش توزیع و فروش مرغ با جدیت و دقت بیشتری عمل کنند.
وی تاکید کرد: بکارگیری ذره بین نظارتی دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که آثار آن در جامعه مشهود بوده و از افزایش خودسرانه قیمت ها جلوگیری به عمل آورد.
امام پناهی با یادآوری رصد کامل نیاز بازار و چگونگی عرضه و تقاضا در مورد کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های مرتبط، گفت: در تامین، ذخیره و عرضه کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و نوسانات موردی بعضی از اقلام نیز به ثبات لازم خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در مرکز استان، جذب قریب به ۳۱ تنی مرغ منجمد از سهمیه شهرستان، در بازه زمانی ۲۰ شهریور سال جاری تاکنون را ناکافی دانسته و خواستار جبران عقب ماندگی در این زمینه و رفع موانع برای تحویل کافی و به موقع مرغ منجمد به فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای استان و شهرستان گردید.
امام پناهی جلوگیری از قطعه بندی مرغ در کشتارگاه ها و واحد های صنفی با هدف عرضه به بهای بالاتر و کسب سود بیشتر و همچنین جلوگیری از خروج بدون مجوز از مبادی استان را از ضروریات تعادل بازار مرغ عنوان کرد.
وی افزود: از ابتدای شهریور تاکنون ۳۷۳ مورد بازدید از واحهای صنفی عرضه مرغ توسط اصناف صورت پذیرفته که منجر به احراز ۱۳ مورد تخلف به ارزش حدود ۹۷۶ میلیون ریال و تشکیل پرونده برای متخلفین گردیده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.