×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تأمین‌اجتماعی ماهیانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌کند

گیلان پیام/ به نقل از سایت رسمی این سازمان ، دکتر شهرام غفاری با رد برخی ادعاهای مطرح‌شده ازجمله نامه انجمن داروسازان به رئیس‌جمهور مبنی بر تأخیر یا تعلل بیمه‌های پایه در اجرای این طرح، گفت: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی بدون تأخیر درحال پرداخت است وکلیه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی تا تیر ماه پرداخت شده و مطالبات مرداد ماه نیز از هفته آینده پرداخت می‌شود.
وی افزود: بیش از ۱۲ هزار داروخانه مستقل در سراسر کشور، طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی هستند. در اکثر استان‌ها مطالبات تیر ماه به صورت کامل و در برخی استان‌ها از جمله در استان تهران، به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و تنها بخش اندکی از مطالبات باقی مانده است. تنها مطالبه داروخانه‌ها از سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط به ماه مرداد است که مطابق روال از هفته آینده پرداخت می‌شود.
دکتر غفاری ادامه داد: روال جاری پرداختی‌های تأمین‌اجتماعی این گونه است که مستمری بازنشستگان از بیستم تا سی‌ام هر ماه پرداخت می‌شود و بعد از آن مطالبات مراکز درمانی از جمله مطالبات داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه با الکترونیک شدن نسخ می‌توانیم با سرعت بیشتری پرداخت‌ها را انجام دهیم اظهار داشت در استان‌هایی که نسخه الکترونیک بیشتری تولید می‌شود، پرداختی‌ها بدون تأخیر است و پرداخت علی‌الحساب در برخی استان‌ها نیز ناشی از تعداد بیشتر نسخ کاغذی در این استان‌هاست.
دکتر غفاری افزود: در گذشته مطالبات مراکز دارویی بعضاً با چند ماه تأخیر و مثل سایر مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شد، اما با مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومانی که در اجرای طرح دارویار از سازمان برنامه و بودجه پیش از اجرای طرح دارویار، دریافت گردید، پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به‌روز شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.