×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان : بنده حافظ رای مردم استان هستم

استانداریاستاندار گیلان در مراسم روز کارگردر لنگرود  گفت : بنده حافظ رای مردم استان هستم وبرای مشارکت حداکثری آنان تلاش می کنم .

به گزارش گیلان پیام، دکتر محمدعلی نجفی با تبریک فرا رسیدن روز کارگر و  و روز شورا ،حیات یک ملت را مرهون کار و تلاش  دانست و افزود : به برکت  نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت شهری و روستایی  در کشور به مردم سپرده شده است .

وی با انتقاد از اینکه چرا عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند؟ افزود : بنده حافظ رای مردم استان هستم و در جهت مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برگزاری انتخابات سالم از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستم .

استاندار با اشاره به جایگاه والا کار و تلاش در دین مبین اسلام اظهار داشت : پیامبر مکرم اسلام (ص) و مولا علی (ع) و ائمه اطهار عنایت و علاقه خاصی به کارگر داشتند و بوسیدن دست کارگر در معرفت دینی ما وجود دارد .

استاندار گیلان با اشاره به ارزش کار و کارگری در احادیث و روایات تصریح کرد : در دین اسلام  کسی که کار و تلاش کند نزد خداوند محبوب تر و دعای او مستجاب تر از فردی است که تنها  سجاده نشینی را برگزیده  و عمداً  کار و تلاش نمی کند .

وی با پاسداشت تمامی کسانی که در امر تولید و اشتغال مشغول به خدمت می باشند افزود : در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین گردیده باید با تمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .

وی با مقایسه وضعیت استان در ابتدای دولت یازدهم  و وضع کنونی اظهار داشت :  آمار و ارقام ها گویای رشد شاخص های توسعه ای و توفیقات حاصل شده استان در دولت یازدهم است .

وی با یاد آوری روزهای نخست آغاز به کار خود به عنوان استاندار گیلان اظهار داشت : در آن روزها بنده تاکید کردم که گیلان باید به استانی بهتر و برتر تبدیل شود و در تمام شاخص های توسعه ای جزو ۱۰ استان بهتر و با تلاش و کوشش به ۵ استان برتر کشور تبدیل شود .

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته نسبت به سال ۹۲ پویایی خاصی را در استان مشاهده می کنیم افزود : در شهرستان لنگرود نیز در این راستا اقدامات ویژه ای شکل گرفته است .

وی با اشاره به توسعه استان در بخش های مختلف اظهار داشت : بسیار خرسندیم که در بخش گازرسانی ۸ شهرستان استان به شهرستان سبز تبدیل شدند و به یاری خداوند در آینده نزدیک شهرستان لنگرود نیز به این آمار افزوده خواهد شد .

وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در بخش های آبرسانی ، گازرسانی ، راه روستایی و بهداشت و درمان اظهار داشت : به یاد داریم که همراهان بیماران جهت پرداخت هزینه درمان بیمار خود با چه مشکلاتی مواجه بودند .

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای گاهاً مشکلات گذشته  را فراموش کرده و حافظه تاریخی شان زود پاک می شود افزود : امروز افتخار می کنیم که ۱۱  میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت  قرار گرفته و تنها ۳ تا ۶ درصد هزینه درمان از بیماران دریافت می شود .

استاندار گیلان با بیان اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ما است افزود : این حق مسلم در دولت یازدهم تصویب شد

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته دنیا درک نکرده بود که کشورمان در این بخش حق دارد افزود :  در دولت یازدهم  شعار ((انرژی هسته ای حق مسلم ماست)) با لغو قطعنامه های ظالمانه  تحقق یافت .

وی لغو تمامی قطعنامه های شورای امنیت را از دیگر دستاوردهای دولت برشمرد و افزود : امروز دنیا پذیرفت که ایران باید انرژی هسته ای داشته باشد .

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای با بی وجدانی می گویند که کدام تحریم ها لغو شد اظهار داشت : افزایش  ۳ تا ۴برابری صادرات از جمله آثار رفع تحریم ها به شمار می رود .

وی به مشکلات بانکی و تحریم ها در دولت گذشته اشاره کرد و افزود : متاسفانه در گذشته به علت عدم تراز بانکی  شفافیت در معاملات وجود نداشت .

استاندار گیلان با بیان اینکه سهم استحصال کشور از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۸۳ به سهم برابر  رسیده بود افزود : متاسفانه در طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ این سهم به میزان نصف کاهش یافت .

وی از احیای مجدد سهم ایران از میدان مشترک پارس جنوبی در دولت یازدهم خبر داد و افزود : برای نخستین بار در این دولت سهم کشور از میدان پارس جنوبی بیشتر از  کشور قطر شد .

وی با بیان اینکه   خوشبختانه توسعه کشور بر روی ریل  اصلی خود در حال طی شدن است افزود : افتخار می کنیم که اکنون  آزاد راه رشت – قزوین از بن بست و گلوگاه خارج شده است .

دکتر نجفی با بیان اینکه  اتفاق بزرگی در بخش راههای روستایی حاصل شد افزود : تلاش برای مردم را وظیفه خود می دانیم  و به آن افتخار می کنیم .

وی با اشاره به هدر رفت بیش از ۱۲۰۰ میلی متر از بارندگی های استان در دریا اظهار داشت : در تلاش هستیم تااز هدر رفت این نعمت الهی جلوگیری کنیم .

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید جهت مبارزه با قاچاق اظهار داشت :  با اقدامات صورت گرفته میزان ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در ۲ سال گذشته به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته هر چند که این مقدار نیز زیاد بوده و نیازمند کار ریشه ای در این بخش می باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : باید با برنامه ریزی مدون و تجهیز نمودن گمرک به دستگاههای مدرن و بهبود ساختار در بخش نیروی انسانی  و با عقلانیت و تدبیر در جهت مبارزه با قاچاق تلاش کنیم ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.