×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اخذ مجوز پذیرش بیش از ۲۰۰ بهورز در گیلان / ۸۰ بهورز جدید تا ابتدای سال آینده به‌کارگیری می‌شوند

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در همایش تقدیر از بهورزان نمونه استان در سالن همایش‌ معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئله‌ سـلامت، جزو مسائل درجه‌یک هر کشوری است، اظهار کرد: بهورزان، نیروهایی هستند که مبتنی بر نیاز جامعه آموزش می‌بینند تا با سکونت در کنار محل کارشان به‌صورت شبانه‌روزی مشکلات بهداشتی و حتی درمانی را در منطقه تحت پوشش، برطرف کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهورزان به‌عنوان ستون‌های نظام سلامت نقش مهمی در آسایش و ماندگاری مردم در روستاها دارند، گفت: بنیادی‌ترین رکن نظام سلامت، بهـورزانی هستند که در اقصی نقاط استان در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه خود تلاش می‌کنند و وظایف سنگینی نظیر ارتقای سلامت روستاییان، واکسیناسیون، انجام مراقبت‌های زنان باردار و کودکان و سالمندان، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و شناسایی جمعیت را بر عهده دارند.
دکتر سالاری با اذعان به اینکه نقش بهداشت در حوزه سلامت به‌ویژه نقش اساسی بهـورزان در روستاها و مراقبان سلامت در شهرها و همچنین اهمیت نظام ارجاع در حوزه بهداشت بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: این موضوع در دوران سخت و حساس مدیریت و کنترل بیماری کرونا بسیار تأثیرگذار بود که نمونه بارز آن، موفقیت گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در کشور است.
وی افزود: بهورزان در طول سه سال اخیر، نقش مهمی در بسیج ملی کرونا داشته و با همراهی در غربالگری و کنترل بیماری کرونا، کاهش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری براثر بیماری کووید ۱۹ در روستاهای گیلان نقش مهمی را در کنترل بیماری ایفا کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فعالان و تلاشگران گمنام عرصه سلامت، شاید بهترین توصیفی باشد که می‌توان از بهورزان ارائه کرد، گفت: این فعالان گمنام در کنار کادر درمانی، در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، رسالتی سنگین، خطیر و مهم بر عهده داشتند و سه سال طاقت‌فرسا را در دوران کرونا گذراندند.
دکتر سالاری به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه نیروهای بهورزی طی سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر مجوز جذب ۲۲۱ نفر بهورز توسط دانشگاه اخذ شد و این افراد در سال ۱۴۰۰ به‌گزینش معرفی شدند.
وی افزود: از بین ۲۲۱ نفر افراد پذیرش‌شده، ۸۰ نفر کارشناس و ۱۴۱ نفر کاردان هستند که مراحل گزینش آن‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و مراحل آموزش، آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود۳۱۳ بهورز در استان، گفت: تا ابتدای سال ۱۴۰۲، ۸۰ نفر به بهورزان استان اضافه خواهد شد و سایر بهورزان در فرآیند آموزش قرار می‌گیرند.
دکتر سالاری به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهورزی اشاره کرد و گفت: احداث ۲۱ خانه بهداشت با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان، تعمیر ۹۲ خانه بهداشت با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان، تجهیز ۱۵ خانه بهداشت با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان، تقدیر از نیروهای بهورز برگزیده استانی و کشوری، پیگیری ساخت و تکمیل ۱۰۴ پروژه محرومیت‌زدایی حوزه بهداشت با هزینه برآورد شده ۲۱۰ میلیارد تومان، نمونه‌ای از این اقدامات است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی دانشگاه جهت تامین و توزیع هرگونه اقلام و تجهیزات مورد نیاز خانه های بهداشت استان خبر داد.
وی همچنین به ادامه تلاش‌ها جهت تکمیل ۲۲ پروژه بهداشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و همچنین تلاش جهت تکمیل ۹ پروژه بهداشتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه نیز اشاره کرد و گفت: فضای فیزیکی اغلب خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در شأن مردم و بهورزان و همکاران سلامت نیست و نیازمند بهسازی و بعضاً تجدید بنا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت ارتقای شاخص‌های بهداشتی در استان، خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را با همگرایی و وحدت رویه به کار گرفت تا سطح بهداشت و شاخص‌های آن که طی سال‌های اخیر شروع شده را با جدیت دنبال کرد.
در پایان مراسم، از ۵۷ بهورز، مربی و مراقب سلامت، تجلیل شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.