×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افت شدید کیفیت شبکه ارتباطات در صورت عدم اصلاح تعرفه‌ها/ شبکه انتقال مخابرات پشتوانه همه شبکه‌هاست و نیاز به بازسازی دارد

گیلان پیام/ به گزارش خبرگزاری دیجیاتو رئیس سازمان تنظیم مقررات درمراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشوردرهفته دولت ، ضمن بیان این مطلب گفت : شرکت مخابرات وضعیت خوبی در بحث درآمد و هزینه ندارد و اگر به داد آن نرسیم، آینده خوبی نخواهد داشت. این درحالی است که شبکه انتقال مخابرات پشتوانه همه شبکه‌هاست و نیاز به بازسازی دارد.»
وی تصریح کرد : ما به علت عدم سرمایه‌گذاری در لایه انتقال به خصوص در شرکت مخابرات ایران با مشکل مواجه هستیم که همین موضوع گاه به کاهش کیفیت اینترنت موبایل در برخی استان‌ها می‌انجامد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر وضعیت تعرفه شبکه موبایل به همین روال ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد افت شدید ارتباطات در کشور خواهیم بود.
صادقی شاهکوه همچنین با انتقاد ازعدم افزایش تدریجی تعرفه اینترنت موبایل در سال‌های اخیر، اعلام کرد چاره‌ای جز افزایش قیمت اینترنت موبایل وجود ندارد زیرا اگر روند فعلی ادامه یابد، سرنوشت اینترنت ثابت در انتظار شبکه موبایل بوده و شاید دیگر کلا شبکه اینترنت سیار وجود نداشته باشد.
۵G تا پایان سال فراگیر خواهد شد
وی در بخش دیگر سخنان خود به بحث توسعه اینترنت ۵G اشاره کرده و گفت: «تاکنون بیش از ۱۰۰ سایت ۵G در کشور فعال بوده و امیدواریم تا پایان سال به ۶۰۰ سایت برسد تا این تکنولوژی در اختیار بسیاری قرار بگیرد.»
به گفته شاهکوه تا پیش از آغاز جام جهانی قرار است فیبرنوری و ۵G در جزیره کیش به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.
رئیس رگولاتوری با اشاره به آزادسازی فرکانس ۲۳۰۰ برای اپراتورهای موبایل اظهار داشت حدود ۷۰۰ سایت روشن روی این فرکانس فعال بوده و همین امور موجب افزایش کیفیت دسترسی روی اینترنت موبایل شده است.
او در بخش پایانی سخنان خود، برنامه ایجاد پوشش ۲۰ میلیونی فیبر نوری را حلال وضعیت اینترنت تا چند سال آینده خواهد بود که پایه خوبی نیز برای شبکه موبایل شکل می‌گیرد: «ارائه اینترنت ۵G و ۴G باکیفیت بدون فیبر غیرممکن است.»
شاهکوه ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت، حداقل ۶ تا ۸ میلیون خانوار از اینترنت فیبرنوری استفاده کنند و دولت نیز برای تشویق به استفاده از این فناوری، یارانه‌هایی را در نظر گرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.