×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بررسی وضعیت تالاب انزلی درمجمع تشخیص مصلحت نظام

محیط۱

گزارش فعالیت های انجام شده در خصوص احیای تالاب انزلی مقرر است در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود

به گزارش گیلان پیام ،مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان جهت ارائه گزارش وضعیت زیست محیطی و مشکلات تالاب انزلی و  آخرین اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در زمینه احیای تالاب انزلی در جلسه ای که به همین منظور در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود حضور خواهد داشت. بنا به ضرورت و اهمیت محیط زیست و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاستهای کلی نظام در حوزه محیط زیست ، مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری موضوعات مربوط به حوزه تالاب انزلی است و به همین منظور با دعوت از مسئولین ذیربط از جمله مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ، اقدام به برگزاری جلسه ای پیرامون بررسی وضعیت تالاب انزلی نموده است.
از سال ۱۳۹۲ طرح احیاء تالاب انزلی با رویکرد مبتنی بر دیدگاههای تخصصی وتجربی وبا اولویت سنجی تهدیدات تالاب تداوم پیدا کرد که نقطه عطف عملیات اجرائی پروژه در سال ۱۳۹۴  و ۱۳۹۵ با به ثمر رسیدن پروژه هایی نظیر احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه که موجب احیاء زیستگاه پرندگان وافزایش کار آمدی مرکز بازدید کنندگان وسایت پرنده نگری موجود وهمچنین رونق اقتصاد محلی در حوزه گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی شده است.
از دیگر اقدامات موثر می توان به احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه واجرای طرح مکانیزه کنترل ومهار پسماند شناور در  تالاب انزلی که به صورت پایلوت اجرا شده است نامبرد. در حال حاضر این طرح با مشارکت تیم جایکا وظرفیت های موجود در استان در حال اجرا بوده وامید است با اجرائی شدن سایر پروژه های جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تالاب انزلی در آینده نزدیک باشیم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.